دلایل برتری تلگرام X نسبت به تلگرام

تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۱۱/۱۶

تلگرام از تلگرام ایکس به عنوان برنامه ای قابل اطمینان و جانشینی برای خود معرفی کرده است، حتی استفاده از این برنامه را نیز پیشنهاد نموده؛ اما جای سوال دارد که چگونه خود برنامه که همیشه استفاده از نسخه اصلی و اورجینال را اولویت دانسته، اکنون استفاده از این برنامه را پیشنهاد می کند؟

تلگرام از تلگرام ایکس به عنوان برنامه ای قابل اطمینان و جانشینی برای خود معرفی کرده است، حتی استفاده از این برنامه را نیز پیشنهاد نموده؛ اما جای سوال دارد که چگونه خود برنامه که همیشه استفاده از نسخه اصلی و اورجینال را اولویت دانسته، اکنون استفاده از این برنامه را پیشنهاد می کند؟

به گزارش افکارنیوز، کار توسعه این برنامه به دست Telegram LLC انجام شده و همان API اصلی در آن مورد استفاده قرار گرفت است و علاوه بر آن حتی ایمیل دولوپر این برنامه را هم خود تلگرام ساپورت می کند و اکنون دلایل اینکه چرا تلگرام پیشنهاد استفاده از تلگرام ایکس را دارد بازگو می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

امنیت بالا

حتما با سایر برنامه هایی مثل موبوگرام ، تلگرام فارسی ، آنگرام و… آشنایی دارید، این برنامه ها امکانات متعددی را برای شما فراهم می کند اما تلگرام استفاده از آن ها را مطمئن نمی داند و حتی نسبت به ایمن بودن آن ها نیز تذکر داده است. مقاله دور زدن حالت روح تلگرام و حالت روح موبوگرام را بخوانید . اما در عوض تلگرام ایکس امنیتی مساوی با تلگرام اصلی دارد و توصیه طراحان این برنامه و همچنین استفاده خود از آن ها، نشان دهنده این واقعیت است. مقاله : بالا بردن امنیت تلگرام و جلوگیری از هک شدن تلگرام را مطالعه نمایید .

 

سرعت بیشتر

علاوه بر امنیت، تلگرام ایکس سرعت بیشتری نسبت به تلگرام معمولی دارد. معمولا افراد به جز ارتباط با یک دیگر، در سایر کانال ها و گروه ها عضو هستند و داشتن مطالب زیادی از سرعت آن می کاهد  اما تلگرام ایکس این مشکل را حل کرده و سرعت بیشتری نسبت به تلگرام معمولی دارد. این تلگرام بر عکس مدل اصلی بر مبنای دستگاه های ۶۴ بیتی طراحی و ساخته شده است، به این علت سرعت بیشتر در بازکردن تصاویر، نشان دادن پیام ها و باز کردن صفحه ها و … دارد و این باعث می شود یک انتخاب مناسب به جای تلگرام باشد.

 

 کم مصرف تر

همچنین متوجه شده ایم که تلگرام پر کاربرد ترین برنامه است و افراد در ۲۴ ساعت روزانه با آن در ارتباط هستند. و به همین دلیل بیشترین مصرف باطری را دارد و چون تلگرام ایکس طراحی ۶۴ بیتی و مصرف کمتری باطری نسبت به تلگرام معمولی دارد می تواند در نگه داری شارژ باطری صرفه جویی کنید. همچنین در این برنامه از نسخه مخصوص شب استفاده شده است و به صورت اتوماتیک فعال می گردد و تجربه ای زیبا را برای شما فراهم هم می کند. مقاله : روش های کاهش مصرف اینترنت تلگرام را مطالعه نمایید .

 

توسعه سریعتر

تلگرام به کاربران خود این وعده را داده که این نسخه یعنی تلگرام ایکس قرار است بزودی انتشار یابد و برای افرادی که دارای کانال و سوپر گروه های زیادی هستند، استفاده از این برنامه را واجب می داند و از این رو انتظار می رود که این برنامه به سرعت رشد کند و سطح توانایی این برنامه را کاربران با توجه به نیازهای خود تعیین می کنند.

 

 امکانات و ویژگی های بیشتر

نسخه تلگرام ایکس ظاهراً امکانات بیشتری نسبت به تلگرام اصلی دارد، برای مثال گزینه تماس و چت در دو قسمت مختلف قرار دارند و با نگه داشتن انگشت بر روی چت افراد گروه و کانال ها و پیام ها را ببینید و دارای قابلیت مالتی واچ می باشد که با سایر انگشتان خود می توانید صفحه را بالا و پایین کنید. دسته بندی رسانه های رد و بدل شده را به صورت مرتب و طبقه بندی شده، دسته بندی می نماید.

منبع : افکار نیوز