سیستم بانکی باید پاسخگوی مطالبات مردم در خصوص موسسات مالی غیرمجاز باشد

تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۱۱/۱۷

رئیس کل محاکم دادگاه‌های عمومی و حقوقی شهرستان کرمان با بیان اینکه مردم ایران شایسته خدمت هستند، گفت: سیستم بانکی و به ویژه بانک مرکزی باید پاسخگوی مطالبات مردم در خصوص موسسات مالی غیر مجاز باشد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام والمسلمین محمد امیر ابراهیمی در جلسه شورای معاونان دادگستری استان که با حضور قضات شهر کرمان در محل سالن شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از وقت شعب حقوقی صرف رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با ادارات وبه ویژه بانک‌ها می‌شود که سیستم بانکی و به ویژه بانک مرکزی باید پاسخگوی مطالبات مردم در خصوص موسسات مالی غیر مجاز باشد.

وی بر ضرورت ورود دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی در موضوع موسسات مالی غیر مجاز تاکید کرد و گفت: مطالبه گری دستگاه قضائی به ویژه دادستانی از مجموعه‌های اجرایی استان بایستی به گونه‌ای باشد تا حجم ورودی پرونده‌ها به سیستم قضائی کاهش یابد.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: در مجموع متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در دادگاه‌های شهر کرمان از ۱۷۷ روز به ۱۵۴ روز در نه ماهه‌ی سال جاری کاهش یافته است.

وی در خصوص وضعیت ابلاغ الکترونیک دادگاه‌های شهر کرمان گفت:بیش از ۴۴ درصد اوراق قضائی در شهر کرمان به صورت الکترونیک واز طریق سامانه ثنا ابلاغ می‌شود.

منبع : خبرگزاری میزان