سازمان تامین اجتماعی خدمات موبایلی خود را افزایش می دهد

تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۱۱/۱۷

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در جلسه شورای فاوا سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد که ارتقا خدمات این سازمان مبتنی بر فن آوری اطلاعات می باشد .

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی انتظار ارتقاء همه جانبه خدمات این سازمان را دارند و برای برآورده شدن خواسته های بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان، ارائه خدمات مبتنی بر فن آوری اطلاعات با استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات در سازمان تأمین اجتماعی دنبال می شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدتقی نوربخش در جلسه شورای فاوا سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: یکی از مهمترین نیازهای سازمان برای توسعه خدمات الکترونیک، گسترش ارتباط بخش‌های بیمه‌ای و مالی است.

وی افزود: اتصال کامل حوزه های مالی و بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی زمینه ساز ارتقاء فرآیندهای نظارتی و کنترلی می شود و استفاده از داشبورد مدیریتی نیز با انجام این کار امکانپذیر خواهد شد.


دکترنوربخش اجرای برنامه های متنوع سازمان تامین اجتماعی را با استفاده از فن آوری اطلاعات امکان پذیر دانست و گفت: خدمات الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی در سال های اخیر توسعه فراوانی داشته است و تمام تلاش ما این است که کاستی های گذشته را در این حوزه جبران کنیم.


وی افزود: تأمین اجتماعی از سازمان های پیشگام در استفاده از فن آوری اطلاعات بوده است اما در ادواری به این موضوع بسیار مهم و حیاتی توجه کافی صورت نگرفته و فرصت‌هایی از دست رفته است که باید برای جبران کاستی ها تلاش مضاعفی صورت گیرد و بر همین اساس نهضت آی تی در سال های اخیر اعلام شده است.


مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با اقدامات و فعالیت های خستگی ناپذیری که در سال های اخیر صورت گرفته است، خدمات الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی وارد مرحله جدیدی شده است اما بدون تردید کارهای بسیار زیادی برای انجام، وجود دارد.


نوربخش تلاشها و اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در سال های اخیر را باعث ارتقاء وجهه این سازمان ارزیابی کرد و گفت: جلب اعتماد تصمیم گیران کشور یکی دیگر از نتایج رویکرد صحیح سازمان تأمین اجتماعی است.


وی افزود: اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که در یک بودجه یک ساله، ٥٠ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی تهاتر شود، اقدامی ارزشمند و نشانه اعتماد نمایندگان به سازمان تأمین اجتماعی است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی توان این سازمان در مدیریت منابع و مصارف را درک کرده اند.


علی معیری، مدیر کل دفتر راهبری سیستم های سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: با توجه به تقارن دهه مبارک فجر، در این جلسه ١٠ پروژه مبتنی بر فن آوری اطلاعات معرفی می شوند.


وی افزود: ارائه خدمات مبتنی بر موبایل در سازمان تأمین اجتماعی با جدیت درحال افزایش است و تلاش می کنیم که با استفاده از اپلیکیشن ها و سرویس USSD بخش هایی از خدمات مورد نیاز جامعه هدف را ارائه دهیم.


به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، معیری ارائه خدمات با استفاده از سیم کارت را یکی دیگر از برنامه های سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و گفت: این موضوع با همکاری شرکت رایتل درحال پیگیری است.


در جلسه شورای فاوا، همچنین ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان برگزار شد و جمیل حق پرست به تشریح خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان استان گیلان پرداخت.


وی اظهار کرد: طرح سامانه جامع مدیریت درخواستهای کارفرمایان در شعبه شهر صنعتی رشت آغاز شده است و بخش هایی از خدمات سازمان از جمله نام نویسی، صدور و تمدید و تجدید دفترچه در این سامانه انجام می شود و ۸ فرآیند مربوط به امور فنی بیمه شدگان نیز در بستر اینترنت ارائه می شود.


مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه با استفاده از فن آوری اطلاعات بیش از ۹۰۰۰ مراجعه به واحدهای اجرایی تامین اجتماعی در استان گیلان کاهش یافته است، گفت: با تداوم این کارها شعب سازمان تأمین اجتماعی بیشتر به امور کنترلی و نظارتی می پردازند و اجرای کارها با برون سپاری و استفاده از فن آوری انجام می شود. مقاله سوابق بیمه - سوابق بیمه - سابقه بیمه تامین اجتماعی خود را چگونه مشاهده کنیم ؟ را مطالعه نمایید .

منبع : ایسنا