دو قراردادی که آتیه‌سازان را با مشکل مواجه کرد

تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۱۱/۲۹

مدیرعامل شرکت بیمه آتیه سازان حافظ با بیان اینکه در حال حاضر آموزش و پرورش حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از مطالبات را به ما پرداخت نکرده است گفت: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از تامین اجتماعی طلب داریم و در واقع دو قرارداد عمده ما با مشکلات عدیده مواجه هست.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی ریاحی‌فر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در قراردادهای ما دو چیز مهم و حائز اهمیت است گفت: نخست منابع مالی و دیگری حق بیمه  است.
وی افزود: اگر منابع و حق بیمه به موقع تامین نشود در بخش مراجعات غیر مستقیم دچار مشکل می‌شویم.

مدیرعامل شرکت بیمه آتیه سازان حافظ با بیان اینکه در حال حاضر آموزش و پرورش حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از مطالبات را به ما پرداخت نکرده است گفت: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از تامین اجتماعی طلب داریم و در واقع دو قرارداد عمده ما با مشکلات عدیده مواجه هست.

ریاحی فر افزود: معمولاً اگر مطالبات به موقع پرداخت نشود بیمارستانها ممکن است لغو قرارداد کنند که در این میان این بیمه شدگان هستند که متضرر می‌شوند و آسیب می‌بینند.

وی افزود: در حال حاضر با ۴۸۶۱ مرجع درمانی طرف قرارداد هستیم که از جمله آنها می‌توان به کلینیک‌ها، داروخانه‌ها، بیمارستانها و غیره اشاره کرد.

ریاحی فر با بیان اینکه بیمه آتیه سازان حافظ صددرصد متعلق به بیمه سلامت است و وظیفه‌اش کنترل بازار بیمه‌های تکمیلی درمان است گفت: بیش از شش میلیون طرف قرارداد داریم که دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مربوط به تأمین اجتماعی و مابقی مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری و آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی از اول آذرماه مطالباتش را پرداخت نکرده است اظهار کرد: البته تصور می شود اخیرا مشکلاتی برای بودجه و نقدینگی تامین اجتماعی پیدا شده است.

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ افزود: ما یک شرکت کارگزاری هستیم که صددرصد متعلق به بیمه سلامت است. بیمه سلامت بیمه پایه درمان را بر عهده دارد و وظیفه ما فروش بیمه تکمیلی و کنترل بازار بیمه های تکمیلی؛ قرار بود بیمه‌های پایه در بیمه سلامت در برنامه پنجم تجمیع شوند و اگر این اتفاق می‌افتاد شرایط متفاوت تر می شود و منابع مالی پایدار شده‌ای داشتیم.

وی افزود: درباره مشکلات آموزش و پرورش نیز باید گفت بودجه رفاهی آموزش و پرورش کامل تخصیص نمی‌یابد و معمولاً بیمه در اولویت‌های آخر پرداخت آنها قرار می‌گیرد.

ریاحی فر با اشاره به اینکه اگر  بدهی ها زیاد ‌شود ما به عنوان بیمه تکمیلی نمی‌توانیم  منابع خود را مصرف کنیم و پول بیمارستان ها را بدهیم گفت: حتی اگر از منابع خودمان برای پرداخت مطالبات مصرف کنیم، باز هم چند هزار معلم در فضای مجازی کمپین های اعتراضی تشکیل می دهند و کار ما را با مشکل مواجه می‌کنند.

وی به تبعات تقاضاهای القایی در سیستم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با تقاضاهای القایی بسیاری مواجه هستیم، به ویژه در جمعیت بازنشستگان تقاضای القایی برای آنژیو و کاتاراکت بسیار زیاد شده است.

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان برای حل مشکلات آموزش و پرورش پیشنهادی ارائه کرد و گفت: در همین راستا دولت در قالب صکوک و اوراق بهادار 250 میلیارد تومان برای آموزش و پرورش در سال 99 درنظر گرفته است منتها ما نمی‌توانیم به بیمارستان ها و مراکز طرف قرارداد اوراق بدهیم تا سال 99 آن را نقد کنند. پیشنهاد دادیم آموزش و پرورش صکوک را به بانک سرمایه بدهد و بانک سرمایه پول نقد در اختیارمان قرار دهد تا مطالبات آموزش و پرورش نیز تسویه شود. اکنون مشکل عمده ما تاخیر در پرداخت‌هاست. مقاله های سوابق بیمه ، مشاهده سوابق بیمه و ثبت نام سوابق بیمه را مطالعه نمایید .

منبع : ایسنا