آئین‌نامه حمایت‌های قضایی از دانشجویان ابلاغ شد

تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۱۲/۰۳

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان از ابلاغ آئین‌نامه‌ای مبنی بر حمایت‌های قضایی از دانشجویان به همه دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: حمایت از حقوق شهروندی دانشجویان جزء وظایف سازمان امور دانشجویان به حساب می‌آید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابوالحسن ریاضی درباره اینکه آیا تشکیل پرونده قضایی در آینده برای دانشجویانی که در اعتراضات اخیر بازداشت شده‌اند، مشکل ایجاد می‌کند یا خیر؟ اظهار کرد: آیین‌نامه‌ای مبنی بر حمایت‌های قضایی از دانشجویان به همه دانشگاه‌ها ابلاغ شده است که در صورت بروز مشکل، دانشجویان از معاضدت‌های قضایی مانند داشتن وکیل و... برخوردار شوند. مقاله ثبت نام سامانه ثنا هیواتک را مطالعه نمایید .

وی ادامه داد: حمایت از حقوق شهروندی دانشجویان جزو وظایف سازمان امور دانشجویان به حساب می‌آید، دانشگاه‌ها و وزارت علوم مسئولیت پیگیری آزادی دانشجویان از مراجع ذی‌ربط را برعهده داشتند و دارند.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: دانشگاه‌ها به خصوص وزیر علوم تلاش‌های فراوانی را برای آزادی دانشجویان انجام دادند. شاید یک یا دو مورد از دانشجویانی که در اعتراضات اخیر شرکت کرده بودند هنوز در زندان باشند.

ریاضی افزود: هر تخلفی که از سوی دانشجویان در دانشگاه رخ داده باشد خود دانشگاه، وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان وظیفه بررسی تخلف را دارد؛ اما اگر این تخلف خارج از دانشگاه توسط دانشجویان رخ دهد طبیعتا وظیفه بررسی به آن تخلف با حوزه‌های قضایی است. ما پیگیری آزادی دانشجویان را کماکان وظیفه خودمان می‌دانیم و از هیچ تلاشی هم برای آزادی آنان کوتاهی نخواهیم کرد. مقاله سامانه ثنا ما را مطالعه نمایید .

منبع : خبرگزاری دانشجو