در تقویم رسمی روزی به نام وکیل نداریم

تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۱۲/۰۷

رییس کانون وکلای دادگستری استان قم گفت: متاسفانه هنوز در تقویم رسمی روزی به نام وکیل نداریم و امیدواریم رئیس جمهور چنین روزی را وارد تقویم کند.

ابراهیم جلالیان در نشست خبری با اشاره به سالروز استقلال کانون‌های وکلای دادگستری اظهار کرد: رسالت قوه قضاییه امر قضاوت و رسالت وکلا دفاع از موکل است؛ از این رو فعالیت این دو باید به طور مستقل دنبال شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قم افزود: امسال شصد و پنجمین سالگرد استقلال کانون وکلا را پاس می‌داریم، از این رو همزمان با روز وکیل، آئین بزرگداشت روز وکیل و جشن استقلال کانون وکلای دادگستری ایران در قم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این آئین 7 اسفند با حضور وکلای دادگستری و مسئولین و با سخنرانی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در مرکز همایش های بین المللی شهرداری قم برگزار خواهد شد.

جلالیان اظهار داشت: در این مراسم آئین تحلیف 24 نفر از کار آموزانی که در آزمون اختبار دی ماه 96 پذیرفته شده‌اند نیز برگزار می شود.

وی تصریح کرد: استقلال کانون وکلا مساله ای مهم در دفاع از دعاوی و حفظ حقوق شهروندی و آزادی شهروندان در دفاع از حق خویش است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر 600 وکیل و کارآموز عضو کانون وکلا دادگستری استان قم هستند و به ارائه خدمت در رابطه با مسائل حقوقی می پردازند.

جلالیان افزود: این وکلا همچنین در تمام ایام هفته در کانون در بخش مشاوره حقوقی فعالیت دارند و حتی در مواردی طبق توان مالی خدمات به صورت رایگان ارائه می شود.

وی عنوان کرد: کانون وکلای دادگستری استان قم تعامل خوبی با دادگاه خانواده، دادگاه اطفال، سازمان زندان ها و سازمان بهزیستی دارد و از طریق انعقاد قرارداد، خدمات حقوقی و قضائی ارائه می‌کند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قم یادآور شد: متاسفانه هنوز در تقویم های رسمی روزی به نام وکیل نداریم و امیدواریم رئیس جمهور چنین روزی را وارد تقویم کند. خواندن مقاله های راهنمای سامانه ثنا هیواتک ،  راهنمای ثبت نام در سامانه ثنا  را به شما عزیزان توصیه می کنیم .

منبع : ایسنا