تغییر چهره به دلیل ترقه هزینه‌های سربار درمان سوختگی

تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۱۲/۱۹

رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری تهران نسبت به سوختگی‌های ناشی از انفجارترقه و مواد منفجره هشدار داد و گفت: این سوختگی‌ها مانند سوختگی عادی نیست و ماندگار است؛ حتی قطع عضو آن نیز متفاوت است؛ چراکه دراین حوادث عضو منفجر می‌شود.

مصطفی ده‌مرده‌ای در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آمار ارجاع مصدومان حادثه چهارشنبه سوری سال گذشته به این بیمارستان، اظهار کرد: سال گذشته ۸۶ بیمار به دلیل حوادث چهارشنبه سوری به بیمارستان مطهری منتقل شدند که از این تعداد ۷۰ مورد به صورت سرپایی درمان و باقی آنها بستری شدند. بیشترین موارد سوختگی نیز مربوط به دست، صورت و چشم بوده‌ است. موارد قطع عضو و صدمه چشم نیز به بیمارستان‌های حضرت فاطمه و فارابی ارجاع داده شدند.

وی افزود: بیشترین گروه سنی که در این حوادث آسیب دیدند جوانان و نوجوانان بودند. هنوز هم بیمارانی هستند که درمان سوختگی آنها از سال گذشته تاکنون ادامه دارد. ما بیماری داریم که هنوز آثار ناشی از انفجار ترقه روی صورت او دیده می‌شود و هر کاری برای او انجام می‌دهیم این مشکل برطرف نمی‌شود.

رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری تاکید کرد: سوختگی ناشی از انفجار ترقه و مواد منفجره مانند سوختگی عادی نیست و ماندگار است و صدمات وحشتناکی به دنبال دارد. حتی قطع عضو آن نیز متفاوت است؛ چون دراین حوادث عضو منفجر می‌شود. درمان سوختگی  بیمه است، اما هزینه‌های سربار دارد. مصدومان این حوادث به جلسات متعدد فیزیوتراپی و کاردرمانی، پماد ضداسکار و ... نیاز دارند که این موارد بیمه نیستند و هزینه بالایی ایجاد می‌کنند.  نقص عضو ناشی از این حوادث کارایی فرد را کاهش می‌دهد.  تغییر چهره‌ای که  در صورت آنها ایجاد می‌شود، می‌تواند فرد را منزوی کند. اعضای مصنوعی نیز که برای آنها استفاده می‌شود کاربردی نیست و فقط مشکل زیبایی را برطرف می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: بیشتر کسانی که در چهارشنبه سوری صدمه می‌بینند، کسانی هستند که به صورت گذری دچار حادثه شده‌اند؛ به همین دلیل مردم بهتر است در این روز از خانه بیرون نیایند. پدران و مادران نیز مراقب فرزندان خود باشند و اجازه ندهند یک لحظه نیز فرزندشان از آنها جدا شود. سال گذشته کودک ۱۰ ساله نیز در میان مصدومان چهارشنبه سوری بود. باید توجه کرد که بیشتر این ترقه‌ها دست ساز هستند و این خطر وجود دارد که در دست کسی که از آن استفاده می‌کند، منفجر شوند. خواندن مقالات سابقه بیمه ، سوابق بیمه ، ثبت نام سوابق بیمه و مشاهده سوابق بیمه را به شما توصیه می کنیم .

منبع : ایسنا