آمادگی وزارت دادگستری برای استفاده از ظرفیت علما، روحانیون و اساتید فقه و حقوقی

تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۱۲/۲۶

معاون حقوقی وزارت دادگستری گفت: از ظرفیت بسیار زیاد علما، روحانیون، اساتید فقه و حقوق باید برای پیشبرد مسائل حقوقی و قضایی استفاده شود و ما در وزارت دادگستری آمادگی کامل برای ایجاد بستری مناسب ایجاد کرده ایم.

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، میرهادی قره سید رومیانی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری، در هفتمین مجمع عمومی انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه گفت: این مجمع و انجمن که با همت روحانیون خبره و اساتید مجرب حوزه فقه و حقوق تاسیس شد تا کنون دستاوردهای بسیار زیادی داشته است.

وی افزود: ظرفیت بالای علمی که این انجمن دارد می تواند به بازوی قدرتمندی برای مسائل حقوقی و قضایی کشور تبدیل شود و باید همه از ظرفیت این انجمن استفاده کنیم.

قره سید رومیانی مطرح کرد: بزودی با هماهنگی هایی که بین طرفین صورت می پذیرد، تفاهم نامه ای بین این انجمن و وزارت دادگستری منعقد خواهد شد که قطعا برکات زیادی خواهد داشت و می تواند کمک بسزایی به حوزه حقوقی کشور بکند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری عنوان کرد: طبق گزارشاتی که به دست ما رسیده اعضای این انجمن با بهره گیری از ظرفیتهای روز رسانه ای عملکرد مثبتی در حوزه انتشار مجلات علمی و مقالات راهگشای حقوقی داشته اند که بسیار قابل تحسین است.

قره سید رومیانی خاطر نشان کرد: نقش حوزه علمیه در تمامی مسائل علمی،  اجتماعی و سیاسی و... نقش اساسی و بنیادی است و همواره نظرات علما و اندیشمندان حوزه برای این مباحث،محوری بوده است.

وی در پایان عنوان کرد: از ظرفیت بسیار زیاد علما، روحانیون، اساتید فقه و حقوق باید برای پیشبرد مسائل حقوقی و قضایی استفاده شود و ما در وزارت دادگستری آمادگی کامل برای ایجاد بستری مناسب ایجاد کرده ایم.

وی گفت: تاکید وزیر دادگستری نیز همواره بر استفاده از ظرفیتهای مختلف بالخصوص حضور اندیشمندان و اساتید در کارگروه‌های مشورت معاونت حقوقی وزارت دادگستری بوده است.

مقاله  نحوه ثبت نام در سامانه ثنا را مطالعه نمایید .

منبع : خبرگزاری فارس