افزایش 35 درصدی پرونده های مختومه در سال 96

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۱/۱۵

به مناسبت آغاز سال نو، جلسه معاونین، مدیران و کارکنان قضایی و اداری با حضور رئیس دیوان عدالت اداری برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم بهرامی در جلسه معاونین، مدیران و کارکنان قضایی و اداری فرا رسیدن بهار طبیعت را تبریک گفت و با آرزوی سالی پرخیر و برکت برای همگان، اظهار کرد: ایام عید با ماه پربرکت رجب و با اعیاد مذهبی این ماه به ویژه میلاد امیرالمومنین تقارن یافته است و ان شاء الله بتوانیم از برکات این ماه نهایت استفاده را داشته باشیم.
 
رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه گفت: گرچه همه زمان ها مخلوق خداست لیکن برخی از آنها از شرافت و ویژگی خاصی برخوردار است. درست است که همه ماه‌های سال، پرتوی از قدرت جهان آفرین است؛ اما سه ماه رجب، شعبان و رمضان، دارای امتیاز و برجستگی ویژه ای هستند و حتی در عصر جاهلیت، مردم ماه رجب را گرامی می‌داشتند.
 
بهرامی ضمن تشکر از همه همکاران به خاطر زحمات سال گذشته، به عملکرد مثبت دیوان عدالت اداری در سال 96 اشاره کرد و گفت: در سال 96 آمار پرونده های مختومه رشد چشمگیری داشته و تعداد 146 هزار و 404 پرونده مختومه شده است، در حالی که این آمار در سال 95 به تعداد 108 هزار و 426 پرونده بوده است که این افزایش نرخ رشد 35 درصدی در رسیدگی پرونده ها آمار بسیار خوبی است.
 
رئیس دیوان عدالت اداری ورودی پرونده های شعب تجدیدنظر در سال 96 را 62 هزار و 731 پرونده خواند و گفت: این عدد در سال 95 به تعداد  51 هزار و 619 پرونده بوده است که 21/5 درصد افزایش ورودی داشته، اما خوشبختانه با عملکرد مناسب قضات و کارکنان شعب میزان مختومه 75 هزار و 382 پرونده بوده است که به نسبت مشابه در سال 95 بیش از 41 درصد در آمار مختومه رشد داشته است.
 
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: در سال 96 تعداد 1971 پرونده به هیات عمومی دیوان عدالت اداری وارد شد که بیش از 31 درصد و 1779 موضوع از این موارد مختومه شد که به نسبت مشابه سال 95 ،13/5 درصد رشد داشته است.
 
بهرامی به افزایش کیفیت کار در دیوان عدالت اداری تاکید و اظهار کرد: با انشای بهتر و قوی‌تر احکام، باید تلاش کنیم تا بتوانیم به همه آرای خود افتخار کنیم و این امر با تلاش و زحمت همه همکاران در قسمت‌های مختلف امکان‌پذیر است.
 
رییس دیوان عدالت اداری یکی از کارهای تخصصی در دیوان را کاهش اطاله دادرسی دانست و افزود: زمان رسیدگی به پرونده‌ها باید کاهش پیدا کند و اوقات رسیدگی به کمترین زمان ممکن برسد که این شرایط در معاونت‌های تخصصی فراهم شده است  و در سال جدید نیز پرونده‌ها در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.
 
رئیس دیوان عدالت اداری در پایان گفت: انسان هم مانند طبیعت در حال تحول و نو شدن می‌باشد و هر کسی دو روز آن مساوی باشد ضرر کرده است و آمارها نشان از این دارد که دیوان عدالت اداری در سال 96 عملکرد خوب و مثبتی داشته است و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد. خواند مقاله راهنمای سامانه ثنا هیواتک را به شما عزیزان توصیه می کنیم .

منبع : ایسنا