امروز تمرکز دشمن بر روی سست کردن بنیان خانواده ایرانی است

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۱/۲۸

مدیرکل پیشگیری های مردمی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: امروز تمرکز دشمن بر روی سست کردن بنیان خانواده ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر،علی‌اصغر رفاهی در نخستین همایش سامانه جامع اطلاعات مردمی با بیان اینکه سجام،مهم ترین برنامه پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه است و باید به سمت مردمی کردن عرصه پیشگیری باشیم افزود: در حوزه پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی تا زمانی که از مردم کمک گرفته نشود موفق نخواهیم بود.

 وی گفت: وظیفه قوه قضاییه تنها رسیدگی به شکایت ها نیست درحالی که این کار تنها یک پنجم وظیفه این قوه بوده و تلاش ما باید بر این باشد تا با انجام اقدامات پیشگیرانه سبب کاهش ورودی پرونده شویم.

مدیرکل پیشگیری های مردمی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهارداشت: سالانه ۱۸ هزار نفر از افراد جامعه بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند و تبعات و آثار این تصادفات برای کشور بسیار زیاد است باید با  پیشگیری از وقوع تصادفات جلوی آثار زیان‌بار آن را گرفت.

رفاهی با بیان اینکه امروزه تمرکز دشمن بر روی سست کردن بنیان خانواده ایرانی است افزود: در کشور ۱۱ و نیم میلیون جوان در سن ازدواج وجود دارد که بسترهای ازدواج آنها باید فراهم شود.

وی با تاکید براینکه تشکل‌های مردم‌نهاد در کشور ظرفیت بسیار زیادی دارند که باید از این ظرفیتها استفاده کرد افزود: در سازمان حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی ۸۹۱ تشکل مردم‌نهاد، در وزارت ورزش و جوانان یک هزار و ۵۰۰ سمن، در وزارت آموزش و پرورش ۱۰۸ هزار انجمن اولیا و مربیان در سطح کشور وجود دارد که باید از این ظرفیتها برای پیشگیری از جرایم بهره برد.

وی بر ضرورت تشکیل مراکز مشاوره در دادگاه خانواده تاکید کرد و گفت: در دادگاه خانواده نباید تنها ملاک رسیدگی به پرونده های طلاق و صدور رای باشد و عوامل طلاق و اقداماتی که برای جلوگیری از طلاق انجام می گیرد باید مورد توجه قرار گیرد.

رفاهی تصریح کرد: طرح سجام در حال حاضر ۹۷۵ عضو دارد ولی هدف از اجرای این طرح تنها افزایش تعداد اعضا نیست بلکه هدف کاهش وکنترل آسیب های اجتماعی و جرایم در کشور باشد.

خواندن مقالات راهنمای ورود به سامانه ثنا را به شما عزیزان توصیه می کنیم .


منبع : خبرگزاری مهر