اهداف رجیستری به طور نسبی محقق شده است

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۲/۰۳

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان با بیان این‌که آنچه اهداف اجرای طرح رجیستری موبایل در داخل کشور بوده تا کنون به صورت نسبی محقق شده است، گفت: در حال حاضر شاهد کم شدن قاچاق موبایل در ایران هستیم و شرکت‌های داخلی مجبور هستند از مجاری قانونی نسبت به واردات و خرید گوشی اقدام کنند.

 

خبرگزاری ایسنا: رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان با بیان این‌که آنچه اهداف اجرای طرح رجیستری موبایل در داخل کشور بوده تا کنون به صورت نسبی محقق شده است، گفت: در حال حاضر شاهد کم شدن قاچاق موبایل در ایران هستیم و شرکت‌های داخلی مجبور هستند از مجاری قانونی نسبت به واردات و خرید گوشی اقدام کنند.

علی‌محمد رحمانی‌زاده اظهار کرد: طرح رجیستری گوشی‌های همراه یک طرح بسیار خوب است که از قاچاق موبایل جلوگیری می‌کند و به سود اقتصاد کشور است.

وی افزود: طرح رجیستری موبایل در ایران کمک می‌کند تا همه گوشی‌های موبایل از مجاری قانونی وارد کشور شوند و دیگر شاهد قاچاق موبایل در ایران نباشیم.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر شاهد آن هستیم بسیاری از شرکت‌ها در کشور برای اخذ نمایندگی برندهای مختلف گوشی موبایل، درخواست دارند و این مساله باعث شکسته شدن انحصار واردات می‌شود و بسیار خوب است.

رحمانی زاده بیان کرد: این‌که شرکت‌های مختلف برای دریافت نمایندگی گوشی‌های تلفن همراه درخواست دارند، یعنی شاهد کم شدن قاچاق موبایل در ایران هستیم و شرکت‌های داخلی مجبور هستند تا از مجاری قانونی نسبت به واردات و خرید گوشی اقدام کنند.

وی گفت: در اجرای طرح رجیستری اگر انحصار واردات از بین برود، قدرت رقابت بالاتر خواهد رفت و این مساله به سود مصرف کننده است اما انحصار واردات گوشی به ضرر مصرف کننده است و هیچ شرکتی نمی‌تواند با شرکت دیگر رقابت کند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان خاطرنشان کرد: آنچه اهداف اجرای طرح رجیستری موبایل در داخل کشور بوده تا کنون به صورت نسبی محقق شده است.

خواندن مقالات مرتبط با رجیستری نظیر سامانه همتا , انتقال مالکیت گوشی , فعال سازی گوشی و استعلام اصالت گوشی را به شما عزیزان توصیه می کنیم .


منبع : برترین ها