اینستاگرام لایت نسخه سبک و کم‌مصرف برای کشورهای در حال توسعه

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۴/۱۰

اینستاگرام لایت برای بازارهای در حال توسعه و با قابلیت مصرف پایین داده عرضه خواهد شد. حجم این نسخه نیز بسیار کمتر از نسخه‌ی اصلی است.

اینستاگرام چندی پیش به آمار یک میلیارد کاربر ماهانه رسید. این سرویس برای افزایش رشد نیاز به ورود به بازار کشورهای در حال توسعه دارد. کشورهایی که پوشش شبکه‌ی موبایل در آنها کیفیت بالایی نداشته یا قیمت ترافیک داده زیاد است. اینستاگرام برای برطرف کردن نیاز کاربران در این کشورها، اپلیکیشن اینستاگرام لایت را معرفی کرده که نسخه‌ای کم‌حجم با مصرف پایین داده است.

Instagram Lite در حال حاضر طبق اعلام شرکت سازنده درکشور مکزیک و در گوگل پلی ( در صورت کار نکردن گوگل پلی می توانید مقاله روش های رفع مشکل کار نکردن گوگل پلی را مطالعه کنید ) قابل دانلود است. شرکت اعلام کرده که به‌زودی این اپلیکیشن در کشورهای دیگر نیز عرضه خواهد شد. یکی از سخنگویان این شبکه‌ی اجتماعی در مصاحبه‌ای اعلام کرده که نسخه‌ی لایت اینستاگرام حجم کمتری از فضای دستگاه کاربر را اشغال خواهد کرد،‌ حجم کمتری از داده مصرف می‌کند و از همه مهم‌تر، سریع‌تر اجرا می‌شود. البته اظهار نظر روشنی در مورد نمایش تبلیغات به‌عنوان منابع اضافی مصرف داده صورت نگرفته است .

اپلیکیشن جدید اینستاگرام تنها ۵۷۳ کیلوبایت حجم دارد که بسیار کم‌حجم است. برای مقایسه، نسخه‌ی iOS اپلیکیشن اصلی ۲۴۶ برابر سنگین‌تر بوده و ۱۴۱ مگابایت حجم دارد. حجم نسخه‌ی اندروید نیز در نسخه‌های مختلف متفاوت است. از قابلیت‌های نسخه‌ی لایت اینستاگرام می‌توان به انتشار عکس و استوری اشاره کرد. البته قابلیت‌هایی همچون انتشار ویدیو و ارسال و دریافت پیام در این نسخه غیرفعال است. هنوز مشخص نیست که قابلیت ارسال پیام به این نسخه اضافه خواهد شد یا کاربران برای این منظور، مجبور به استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان اختصاصی اینستاگرام یعنی Direct خواهند شد.

انتشار نسخه‌ی لایت یا سبک در میان شرکت‌هایی که قصد ورود به بازارهایی فراتر از اروپا و آمریکا دارند، به امری متداول تبدیل شده است. پیش از این فیسبوک نسخه‌ی سبکی از اپلیکیشن خود را عرضه کرد و پس از آن مسنجر و اوبر نیز نسخه‌های کم‌حجم را برای کاربران منتشر کردند.

اگرچه این اپلیکیشن‌ها برای بازارهای جدید و در حال توسعه منتشر می‌شوند، احتمال استفاده از آنها توسط همه‌ی کاربران نیز وجود دارد. به‌عنوان مثال، اپلیکیشن مسنجر لایت بسیاری از زرق و برق‌های اضافی فیسبوک را ندارد و کاربردی‌تر از نسخه‌ی اصلی مسنجر است. در نتیجه اگر اینستاگرام هم روزی با محتوا و داده‌ی بیش از حد پر شود، احتمال مهاجرت کاربران به اینستاگرام لایت دور از ذهن نیست.

 

در صورت نیاز به حذف اکانت اینستاگرام می توانید مقاله پاک کردن اکانت اینستاگرام را مورد مطالعه قرار دهید .