فیلترینگ اینستاگرام در دستور کار آیا اینستاگرام فیلتر می‌شود

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۴/۱۳

مسئولین کشور در حال تصمیم گیری برای فیلترینگ اینستاگرام هستند. بالاخره این شبکه اجتماعی محبوب ایرانی ها نیز مانند تلگرام، فیلتر می شود.

مسئولان کشور هر روز داستان تازه ای در مورد فیلترینگ برای مردم می خوانند. اکنون نوبت به داستان فیلترینگ اینستاگرام رسیده است. اینستاگرام که این همه در بین کاربران ایرانی محبوب است به پایان کار خود نزدیک می شود. به نظر می رسد که کاربران ایرانی نتوانند به راحتی از این همه امکانات جدید که به این شبکه اجتماعی اضافه شده، استفاده کنند.

شاید هم علت فیلترینگ اینستاگرام همین باشد! اضافه شدن امکانات جدیدی که می تواند دسترسی بیشتر به اطلاعات و محتویات جذاب را برای کاربران فراهم کند. همچنین ارتباطات! امکان برقراری ارتباط ویدیویی نیز می تواند یک دلیل مهم برای این اتفاق باشد.

به هرحال پایان داستان و علت اصلی فیلترینگ اینستاگرام هنوز مشخص نیست.

بعد از تلگرام اکنون نوبت به اینستاگرام است که فیلتر شود. معاون اول دادستان کل کشور گفته است که فیلترینگ اینستاگرام در دستور کار دادستانی کل کشور قرار گرفته و به زودی فیلتر خواهد شد.
فیلترینگ اینستاگرام به زودی

حجت‌الاسلام محمد مصدق در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد فعالیت برخی از افراد تحت عنوان سلبریتی در فضای مجازی و جمع آوری پول به بهانه کمک به افراد بی بضاعت که منجر به کلاهبرداری‌های متعددی شده است، سخن گفت. به گفته وی این موضوع باعث شده تا دادستانی کل کشور به عنوان مدعی العموم به این موضوع ورود کند و بررسی های لازم را انجام دهد.

وی اعلام نمود که تعدادی از این افراد که در حال کلاهبرداری از مردم بوده، شناسایی شده اند و پرونده‌هایی هم در حال رسیدگی هستند. وی تاکید کرد که دادستانی کل وظیفه خود می‌داند با کسانی که از احساسات پاک مردم سوء استفاده می‌کنند، برخورد کند.

معاون اول دادستان کل کشور علت فیلترینگ اینستاگرام را هم همین موضوع اعلام کرد و ادامه داد که آقای خرم‌آبادی در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور به صورت جدی پیگیر این موضوع شده است.

مصدق در پایان اعلام کرد که عملکرد اینگونه افراد در فضای مجازی که قصد کمک به مردم را دارند، باعث بی اعتمادی به نهادهای متولی امر کمک‌رسانی به مردم شده است؛ بنابراین باید دست این افراد را قطع و اعتماد را به جامعه برگرداند.

 

مطالعه مقاله های دیلیت اکانت اینستاگرام و ریپورت اینستاگرام را به شما دوستان عزیز توصیه می کنیم .

 

منبع : برسام