خرم آبادی: تلگرام در ایران بزودی فراموش می‌شود

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۴/۳۱

معاون دادستان کل کشور در فضای مجازی گفت: مهاجرت کاربران ایرانی به پیام‌رسان‌های داخلی علاوه بر این که امنیت و آسایش را برای خانواده‌ها به همراه داشته و جرایم را کاهش داده است، موجب صرفه‌جویی قابل توجه ارزی برای کشور و کاهش هزینه‌های اینترنتی مردم شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، متن یادداشت عبدالصمد خرم‌آبادی در کانال شخصی اش در پیام رسان سروش به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز  ملی فضای مجازی تا ۱۹ تیر ماه ۱۳۹۷ حدود ۲۹ میلیون کاربر در ۷ پیام‌رسان اجتماعی داخلی (سروش، بیسفون، ویسپی، گپ، ایتا، بله و آی‌گپ) ثبت نام کرده و فعالیت دارند. پیام‌رسان سروش به تنهایی حدود دوازده و نیم میلیون نفر عضو دارد. مهاجرت کاربران ایرانی به پیام‌رسان‌های داخلی علاوه بر این که امنیت و آسایش را برای خانواده‌ها به همراه داشته و جرایم را کاهش داده است و موجب صرفه‌جویی قابل توجه ارزی برای کشور و کاهش هزینه‌های اینترنتی مردم شده است.

کسانی که اعلام می‌کنند فیلتر تلگرام در ایران شکست خورده است، در اشتباه محض هستند. سال گذشته کمتر از ۵ میلیون کاربر در پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی ( سروش ، گپ ، ویسپی ، بیسفون و ... ) عضویت داشتند اما بعد از فیلتر تلگرام جذابیت‌های مختلف پیام‌رسان‌های داخلی موجب شد ظرف مدت کوتاهی میلیون‌ها نفر عضو این پیام‌رسان‌ها شوند.

همان‌گونه که قاچاق و واردات بی‌رویه کالا به تولید داخلی لطمه جدی وارد می‌کند، فعالیت غیر قانونی فیلترشکن‌ها و پیام‌رسان‌های خارجی در فضای مجازی کشور، اساسی‌ترین مانع بر سر راه پیشرفت و ترقی پیام‌رسان‌های داخلی محسوب می‌شوند. اگر قوانین به درستی اجرا شوند و حمایت‌های مادی و معنوی لازم برای بالا بردن کیفیت و کمیت خدمات پیام‌رسان‌های داخلی به عمل آید، به زودی تلگرام در ایران به بوته فراموشی سپرده خواهد شد.»

 

منبع : اقتصاد آنلاین