چرا درگاه کارت حافظه یک فاکتور مهم در تلفن‌ همراه محسوب می‌شود؟

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۰/۰۲

پشتیبانی از کارت حافظه یک فاکتور بسیار مهم در تلفن‌های هوشمند محسوب می‌شود و کاربران اهمیت زیادی به آن می‌دهند. به لطف حضور درگاه کارت حافظه، افراد به راحتی قادر به ذخیره داده‌ها در کارت حافظه و دسترسی به آن‌ها خواهند بود.

علیرغم اهمیت بالای درگاه کارت حافظه در تلفن‌های هوشمند، برخی برندهای مطرح بازار آن را از محصولات‌شان حذف کرده‌اند و تا کنون برای قرار دادن آن هیچ تلاشی نکرده‌‌اند. اپل یکی از آن دسته کمپانی‌هایی است که همچنان موفق به قرار دادن درگاه کارت حافظه در تولیداتش نشده است. این وضعیت تا کنون که جدیدترین گوشی این کمپانی یعنی آیفون XS در بازار حضور دارد، ادامه یافته و این دستگاه با وجود قیمت بسیار بالا، از چنین قابلیتی بهره نمی‌برد. گوگل هم یکی دیگر از تولیدکنندگانی است که نیاز کاربر در زمینه ذخیره سازی اطلاعات را نادیده گرفته و جدیدترین پرچمدارانش را بدون پشتیبانی از کارت حافظه معرفی کرده است.
اما سامسونگ با تکیه بر خواسته کاربران، مدت‌ها است که محصولاتش را به درگاه کارت حافظه مجهز می‌کند. حتی ارزان‌ترین گوشی‌های سامسونگ هم از کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند. پشتیبانی از کارت حافظه در گوشی‌های سامسونگ، تاثیر زیادی بر موفقیت این کمپانی گذاشته؛ چرا که این ویژگی برای کاربران از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار بوده و توجه زیادی به آن می‌شود. در ادامه دلایل اهمیت حضور درگاه کارت حافظه و تاثیر آن در تلفن‌های هوشمند سامسونگ را بیان می‌کنیم.

بدون دغدغه ذخیره کنید

اگر کاربر آیفون باشید، حتما بارها با پیغام پر شدن دستگاه مواجه شده‌اید. این خطا امکان دارد حین گرفتن عکس یا کپی کردن آلبوم‌ موزیک خواننده مورد علاقه‌تان در گوشی نمایان شود. این مشکل تنها به دلیل عدم پشتیبانی گوشی‌های اپل از درگاه کارت حافظه به وجود آمده و مطمئنا در تولیدات سامسونگ خبری از این محدودیت‌ها نخواهد بود. جدیدترین گوشی‌های سامسونگ از کارت‌های حافظه 512 گیگابایتی پشتیبانی می‌کنند و از این طریق فضای عظیمی را برای ذخیره سازی داده‌ها در دسترس‌تان قرار می‌دهند.

هزینه کمتری می‌پردازید

در گوشی‌هایی که درگاه کارت حافظه ندارند، فضای حافظه داخلی پراهمیت می‌شود و افراد سعی می‌کنند با پرداخت هزینه بیشتر، مدل‌هایی با ظرفیت بالاتر را خریداری کنند. اما در گوشی‌هایی که درگاه کارت حافظه دارند، کاربران می‌توانند نسخه پایه با حافظه داخلی کمتر را برای خرید انتخاب کنند و سپس با کارت حافظه به فضای خالی حافظه گوشی بیفزایند. با انتخاب یک گوشی با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه، در هزینه‌های‌ خود صرفه جویی خواهید کرد؛ چرا که یک کارت‌ حافظه با قیمت کم‌تر همان مقدار فضایی را در اختیارتان قرار می‌دهد که حافظه داخلی ارایه می‌کند.

مجبور به استفاده از برخی سرویس‌های ابری نمی‌شوید

سامسونگ برخلاف برخی کمپانی‌هایی که محصولات‌شان را به درگاه کارت حافظه مجهز نمی‌کنند، برای استفاده از سرویس‌های ابری به شما حق انتخاب می‌دهد. در واقع با توجه به پشتیبانی گوشی‌های سامسونگ از درگاه کارت حافظه دیگر نیازی به استفاده از سرویس‌های آنلاین برای ذخیره سازی اطلاعات خود در اینترنت نبوده و شما می‌توانید با خرید یک کارت حافظه میکرو اس دی که قیمت چندان بالایی هم ندارد، برای انتقال برنامه به کارت حافظه اندروید اقدام نمایید.
 در مقابل، اپل برای ذخیره سازی داده‌های بیشتر از شما می‌خواهد از سرویس پولی‌ آی‌کلود استفاده کنید.
 در این بخش بحث دسترسی هم مطرح می‌شود. اگر اطلاعات خود را روی فضای ابری ذخیره کرده باشید، با قطع شدن اتصال اینترنت دیگر به داده‌های خود دسترسی نخواهید داشت. این در حالی است که در گوشی‌های سامسونگ برای فایل‌هایی که روی کارت حافظه ذحیره می‌شوند، چنین مشکلی وجود ندارد.

نگهداری آسان‌ از داده‌ها در برابر خطرات امنیتی

کارت‌ حافظه امنیت بیشتری نسبت به حافظه داخلی دارد؛ چرا که کاربر به راحتی می‌تواند با انتقال عکس و فیلم به کارت حافظه ، جداسازی از گوشی و قرار دادن آن در یک جای امن، از داده‌هایش محافظت کند. در واقع با توجه به خاصیت جابجایی آسان کارت‌ حافظه می‌توان در فضای بیرون از خانه آن را به‌راحتی جدا کرد. علاوه بر این‌ها امکان رمزگذاری کارت‌های حافظه هم وجود دارد که می‌تواند بسیار کاربردی باشد. سامسونگ در این زمینه قابلیت Knox را ارایه می‌کند که توسط آن به سطح بالایی از امنیت دست خواهید یافت.

 

منبع: کلیک