فروش سوالات امتحانات نهایی در اینستاگرام

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۰/۰۳

سرهنگ ابراهیم پرسا رییس پلیس فتا گلستان گفت: بحث انتشار شایعات اخبار خرید و فروش سوالات امتحانات نهایی، موضوع تازه ای نیست؛ هر سال ایام امتحانات که از راه می رسد، دغدغه خانواده ها و دانش آموزان برای امتحانات که بیشتر می شود، حرف وحدیث هایی هم درباره بدست آوردن سوالات امتحانی به گوش می رسد.

به گزارش نوداد (سکوی اجتماعی خبر) سوالاتی که بحث خرید وفروش شان به فضای مجازی کشیده شده و کانال ها، گروه ها و صفحاتی که از هیاهوی شب امتحانات، برای فروش سوال هایی استفاده می کنند که وجود خارجی ندارد و  بیشتر ابزار کلاهبرداری  سودجویان می باشد.

این مقام مسوول افزود : متاسفانه در سال های گذشته شاهد بودیم که برخی از دانش آموزان با این تصور که به سئوالات امتحانات نهایی دست می یابند از مطالعه و درس خواندن منصرف شده و برای بدست آوردن سئوالات امتحانی در دام کلاهبرداران و سودجویان گرفتار می شوند.

این مقام انتظامی اظهار داشت : به گفته مسئولان آموزش و پرورش؛ سیستم نظارت و ضریب امنیت امتحانات نهایی در آموزش وپرورش بسیار قوی بوده و امکان لو رفتن سؤالات نهایی وجود ندارد و شایعات انتشار این سئوالات، سال هاست که در فصل امتحانات مطرح می شود و اساسا آنچه با عنوان فروش سؤالات در فضای مجازی مطرح  می شود با هدف اخاذی از شهروندان  و یا هدایت آنان به سمت سایت های جعلی یا فیشینگ جهت سرقت اطلاعات آنها، می باشد.

سرهنگ پرسا از خانواده ها خواست، فرزندانشان را از دامی که سودجویان سایبری پهن نموده اند، آگاه کنند و کاربران شبکه های اجتماعی نیز توجهی به شایعات منتشر شده در فضای مجازی نکرده و فریب افراد سوجو را نخورند و برای جلوگیری از گسترش مطالب کذب، باید همواره به صحت و سقم اخبار دریافتی توجه کنند و منبع خبر را بررسی کنند و تا زمانی که اطمینان حاصل نکرده اند، آن خبر را باور نکرده و یا اقدام به گسترش آن ننمایند.

رییس پلیس فتا گلستان درخاتمه یاداور شد : پلیس با شایعه پراکنان و قانون شکنانی که در فضای مجازی سبب تشویش اذهان عمومی شده و یا اقدام به کلاهبرداری از  شهروندان می نمایند برابر قانون رفتار خواهد کرد و هنجارشکنان این حوزه را رصد،شناسایی و به مرجع قضایی معرفی می کند . 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جاسوس اینستاگرام ، پیشنهاد می کنیم مقاله بازدید کنندگان پروفایل اینستاگرام  و همچنین مقالات حذف اکانت اینستاگرام و بازیابی اکانت اینستاگرام را مطالعه فرمایید.

منبع : شهر خبر