چرا هاتگرام و تلگرام طلایی در آخر آذر فیلتر نشدند؟

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۰/۰۳

پس از آنکه اعلام شده بود ۲ نسخه داخلی تلگرام، یعنی هاتگرام و تلگرام طلایی در شهریور ماه فیلتر نمی شوند و به آنها زمانی ۳ ماهه برای بومی سازی داده خواهد شد، انتظار می رفت که در آخرین روز از آذر ماه توضیحاتی در خصوص وضعیت آنها ارائه شود. وبسایت سخت افزار: پس از آنکه اعلام شده بود ۲ نسخه داخلی تلگرام، یعنی هاتگرام و تلگرام طلایی در شهریور ماه فیلتر نمی شوند و به آنها زمانی ۳ ماهه برای بومی سازی داده خواهد شد، انتظار می رفت که در آخرین روز از آذر ماه توضیحاتی در خصوص وضعیت آنها ارائه شود. اینکه آیا این دو پیام رسان با جداکردن خود از تلگرام به پیام رسانی مستقل تبدیل شده اند و یا به زودی آنها هم به سونوشتی مشابه با نسخه اصلی تلگرام دچار خواهند شد. 

با تمامی این اوضاف تا این لحظه هیچ خبری در این رابطه منتشر نشده و به نظر می رسد که این دو برنامه به فعالیت عادی خود ادامه می دهند. اما نکته جالب آنجا بود که بخش خبر ساعت ۲۲ شبکه ۳ پنج شنبه شب بدون ذکر منبع اعلام کرد: 

از امشب و با پایان یافتن مهلت تلگرام طلایی و هاتگرام این دو پوسته تلگرام فیلتر خواهند شد. 

سید جمال هادیان، معاون وزیر ارتباطات که روز گذشته در رابطه با ارائه بسته های اینترنت بدون امکان دسترسی به اینستاگرام اطلاع رسانی کرده بود، در رابطه با خبر فیلتر هاتگرام وتلگرام که از شبکه ۳ پخش شد، گفت: 

اخبار ساعت ۱۰ شبکه ۳ با پخش تصاویری از "معاون بازنشسته" وزارت ارتباطات اعلام کرده که به "گفته" وزارت ارتباطات دو نسخه فارسی معروف (تلگرام) از امشب قطع می شوند. پرسیدم، هنوز ابلاغیه ای از مراجع ذیصلاح نیامده. حالا که پخش اخبار غیردقیق هنر شده، خوبه ما هم بگیم که شنیدیم یوتیوب رفع فیلتر میشه؟ 

در همین راستا امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به پایان فرصت مستقل شدن هاتگرام و طلاگرام از پیام رسان تلگرام در حساب توئیتر نوشت: 

با توجه به اعلام پایان فرصت مستقل شدن هاتگرام و طلاگرام تا آخر آذرماه از پیام رسان تلگرام نتیجه گیری می کنم شاهد اختلالاتی برای جدی شدن فیلترینگ باشیم. فیلترینگ طی روزهای آینده سخت تر خواهد شد و ما هم در این موضوع نقشی نداریم. من فقط اطلاع رسانی می کنم. 

معاون وزیر در راستای شایعات همیشگی در زمینه فیلترینگ اینستاگرام گفت: هنوز این موضوع به تصویب مراجع مربوط نرسیده است اما یک عده به شدت دنبال این اتفاق هستند. خواندن مقالات دیلیت اکانت هاتگرام و دیلیت اکانت تلگرام طلایی رابه شما توصیه می کنیم .

چنانچه در خصوص بازگردانی اکانت قبلی تلگرام سوالی دارید ، پیشنهاد می کنیم مقاله کانال بدون ادمین تلگرام را مطالعه فرمایید.

منبع : برترین ها