بازگشت مایکروسافت به دنیای وب‌کم‌ها

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۰/۰۳

شرکت مایکروسافت که چندین سال است دیگر وب‌کم تولید نکرده است، می‌خواهد از سال جدید میلادی با تولید دو مدل 4K به این عرصه بازگردد.  مایکروسافت مدت زمان زیادی است که پا از بازی وب‌کم‌ها بیرون گذاشته و از این حوزه دور بوده است، اما ممکن است به زودی به همراه برخی از سخت‌افزارهای کاملا مدرن به این عرصه بازگردد.

منابعی که با "پائول توروت" که به خاطر روابطش با مایکروسافت شناخته می‌شود، صحبت کرده‌اند، ادعا می‌کنند مایکروسافت می‌خواهد در سال 2019 با دو مدل 4K به دنیای وب‌کم‌ها برگردد که حداقل یکی از آنها علاوه بر ویندوز 10، از کنسول‌های بازی Xbox One نیز پشتیبانی می‌کند.

این وب‌کم‌ها لزوما جایگزین "کینکت"(Kinect) نمی‌شوند، چرا که وب‌کم‌ها برای این کار، نیاز به اندازه‌گیری عمق یا همان احساس عمق دارند.

این وب‌کم‌ها می‌تواند به منظور ورود به سیستم خودکار چند کاربره، تماس‌های ویدئویی اسکایپ و سایر ویژگی‌های مرتبط با وب‌کم‌ها استفاده شود. مقاله دیلیت اکانت اسکایپ را مطالعه نمایید .

اما کسانی از داخل مایکروسافت می‌گویند که یکی از وب‌کم‌ها از تایید هویت "ویندوز هِلو"(Windows Hello) پشتیبانی خواهد کرد که اگر چنین باشد، این اولین بار است که مایکروسافت این ویژگی را در یک دوربین جداگانه ارائه می‌کند.

کاربران تاکنون برای اینکه از ویژگی رسمی تشخیص چهره مایکروسافت برخوردار باشند، مجبور بودند یک لپ‌تاپ "سرفِس"(Surface) را خریداری کنند، اما با عرضه این وب‌کم، این امکان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

زمان دقیق عرضه این دوربین‌ها مشخص نشده است، اگر چه یکی از آنها ظاهرا به عنوان همراه Hub 2 سرفس عرضه می‌شود.

با این وجود با برگشت مایکروسافت به عرصه تولید وب‌کم، همه چیز متحول می‌شود و می‌توان بازگشت مایکروسافت را به فال نیک گرفت، چرا که در حال حاضر شرکت "لاجیتک"(Logitech) بزرگترین نام در این حوزه است و مایکروسافت می‌تواند رقابت تازه‌ای به وجود بیاورد.

چنانچه به دنبال راهی برای آپدیت آفلاین ویندوز 10 هستید ، توصیه ما مطالعه مقاله دانلود فایل آپدیت ویندوز 10 است.

منبع : تی نیوز