محبوب‌ترین سیستم عامل رایانه‌های شخصی

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۰/۱۵

دارنده مکان اول در فهرست محبوب ترین سیستم های عامل رایانه های شخصی و لپ تاپ ها تغییر کرده و ویندوز ۷ که سالهای زیادی پیشتاز محسوب می شد، جای خود را به ویندوز ۱۰ داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسپوتنیک، راه ویندوز 10 برای رسیدن به مقام اول در بین سیستم های عامل طولانی تر از آن بود که مایکراسوفت فکر می کرد و سه سال و نیم طول کشید چون از این سیستم عامل در ژوئیه سال 2015 رونمایی شده بود. برای برای آپدیت ویندوز 10 نیاز به راهنمایی دارید ، مقاله

اکنون تعداد کاربران ویندوز 10 با احتساب کاربرانی که Xbox ، Office Hubو HoloLens درعینک های واقعیت افزوده بر خلاف پیش بینی یک میلیاردی اولیه حدود 700 میلیون نفر است.

طبق اطلاعات منتشره در اکتبر 2018 میلادی 39.22% بازار سیستم های عامل رایانه ای متعلق به ویندوز 10 است و ویندوز 7 با 36.9 % در مکان دوم قرار است. در 10.65% رایانه های سیستم عامل macOS، متعلق به شرکت اپل نصب شده است.

چندی پیش سیستم عامل ویندوز 10 به خودی خود فایلهای شخصی کاربران را حذف کرد. این خطا پس از یک بروزرسانی مهم به نام October Update 2018 پدیدار شد. اگر با مشکلاتی مانند کندی ویندوز و کار نکردن میکروفون در ویندوز 10 مواجه هستید مقالات افزایش سرعت ویندوز 10 و نصب میکروفن در ویندوز 10 را بررسی کنید.

این مشکل توسط کاربران از کشورهای مختلف گزارش شده است. به گفته آنها، فایل ها از پوشه "My Documents" ناپدید شدند. در برخی موارد، تمام داده ها در دایرکتوری به طور کامل حذف شده اند. تلاش برای بازگرداندن فایل ها با به عقب برگرداندن به روز رسانی نیز موفق نبوده است. اگر در خصوص پنهان کردن فایل در کامپیوتر سوالاتی در ذهن دارید ، توصیه می کنیم مقاله هیدن کردن فایل را مطالعه فرمایید.

سایر کاربران از حذف شدن فایل های رسانه ای — موسیقی، ویدئو و عکس خبر داده‌اند. برای کاربرانی که از داده های خود یک نسخه پشتیبان نداشتند، خطا در به روز رسانی سیستم عامل مرگ آور بوده است، زیرا بازیابی فایل ها غیرممکن است.

منبع : تی نیوز