۴۶ میلیون ایرانی از اینترنت استفاده می‌کنند

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۰/۲۲

همشهری آنلاین: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۶۰ درصد ایرانی‌های بالای ۶ سال در ایران که جمعیتی بیش از ۴۶ میلیون نفر را در برمی‌گیرد از اینترنت استفاده می‌کنند

به گزارش مهر، آخرین آمار برخورداری خانوار ایرانی و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور تا پایان سال ۹۶ از سوی نظام پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران (مربوط به سازمان فناوری اطلاعات ایران)، اعلام شد.

این اطلاعات برمبنای طرح آمارگیری دسترسی خانوار ایرانی به ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در مناطق شهری و روستایی که زمستان سال گذشته توسط مرکز آمار و با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران انجام شد، به دست آمده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۶۰ درصد ایرانیهای بالای ۶ سال به اینترنت دسترسی داشته و کاربر اینترنت محسوب می‌شوند. در این دسته بندی، کاربر اینترنت به کسی گفته می شود که در ۳ ماه گذشته از اینترنت استفاده کرده است؛ براین اساس ۴۶ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۵۴۵ نفر در کشور از اینترنت استفاده می‌کنند.

این آمار حاکی از آن است که ۷۲.۸ درصد خانوار ایرانی به اینترنت دسترسی دارند. به بیان دیگر شمار خانوار متصل به اینترنت ۱۷ میلیون و ۹۶۳ هزار خانوار اعلام شده است.

درهمین حال ۱۷ میلیون و ۲۱۶ هزار خانواده ایرانی به رایانه دسترسی دارند و این به این معناست که ۶۹.۷ درصد خانوار، رایانه دارند.

این درحالی است که تا پایان سال ۹۵ و برمبنای آمار دسترسی خانوار ایرانی به ICT، شمار کاربران اینترنت در کشور ۵۳.۲۳ درصد بود و آمار جدید، از رشد ۱۰ درصدی کاربران اینترنت در یکسال حکایت دارد.

همچنین تا پایان سال ۹۵ میزان دسترسی خانوار به اینترنت ۶۲.۲۱ درصد و میزان دسترسی خانوار ایرانی به ابزارهای رایانه، ۶۱.۳۹ درصد گزارش شده بود. از این رو، میزان دسترسی خانوار ایرانی به اینترنت نیز رشد ۱۰ درصدی را طی یک سال نشان می دهد.

طرح آمارگیری دسترسی خانوار ایرانی به ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، بر مبنای ۱۹ نشانگر و شاخص توصیه شده از سوی اتحادیه جهانی مخابرات (ITU ) به اجرا درآمد.

خوب است بدانید که شما می توانید با تغییر dns ویندوز به آسانی مشکل باز نشدن برخی از سایت ها را برطرف کنید. همچنین اگر برای اتصال به اینترنت از مودم تی پی لینک استفاده می کنید می توانید برای اطلاع از نحوه تنظیم مودم اینترنت خود مقاله تنظیمات مودم tp-link را مطالعه کنید.

منبع: همشهری آنلاین