این آپدیت کاربران ویندوز 7 را به دردسر می‌اندازد

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۰/۲۴

اخیراً مایکروسافت یک آپدیت امنیتی برای ویندوز 7 منتشر کرده است که بسیاری‌ها را به دردسر انداخته و باعث اختلال در ارتباط کامپیوترها با وسایلی چون چاپگر شده است.

آپدیت مورد بحث که با شناسه KB4480970 منتشر شده، بخشی از وصله‌های امنیتی ماهانه مایکروسافت است که برای ژانویه 2019 عرضه شد و نقص‌ها و آسیب پذیری های امنیتی متعددی، از جمله چند آسیب پذیری  مشابه Spectre  و Meltdown را هدف می‌گیرد. با این حال اگر این آپدیت را بر روی ویندوز 7 یا ویندوز 2008 R2 Server نصب کنید، ممکن است باعث بروز اختلال در ارتباط شبکه یا وسایل متصل به کامپیوتر شود.

چنانچه پس از آپدیت ، پرینتر شما با مشکل مواجه شده است ، مقاله تنظیمات چاپگر را بررسی کنید.

طبق گزارش کاربران، حذف آپدیت KB4480970 مشکل را حل می‌کند اما به وضوح ایده آل ترین راه حل ممکن نیست و باعث آسیب پذیر شدن سیستم کاربر در برابر حملات موسوم به کانال کناری می‌شود. کاربران خود یک راه حل برای حل مشکلات بدون حذف آپدیت یاد شده پیدا کرده‌اند که از طریق رجیستری ویندوز اعمال می‌شود، با این حال در مورد همه سیستم‌ها جواب نمی‌دهد. طبق آنچه که اشاره شد، در صورتی که شما با نصب جدیدترین آپدیت‌ها مشکلاتی را تجربه کرده‌اید، شاید راه دیگری جز حذف آپدیت‌ها و منتظر ماندن برای انتشار نسخه اصلاح شده وجود نداشته باشد.

منابع غیر رسمی خبر از بررسی مشکلات آپدیت‌های اخیر توسط مایکروسافت داده‌اند و شواهد موجود نشان از عرضه زودهنگام نسخه اصلاح شده است. طی چند سال اخیر مایکروسافت نشان داده عملاً بهتر است سریعاً آپدیت‌های جدید را دریافت نکنید و چند روز منتظر بمانید تا مشکلات احتمالی خود را نشان دهند.

برای نصب فونت در ویندوز 7 توصیه می کنم مقاله اضافه کردن فونت به ورد را بررسی کنید.

منبع : تی نیوز