خداحافظی مایکروسافت با نسخه موبایل

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۱/۰۲

مایکروسافت به نسخه موبایل ویندوز10 امیدی ندارد و قصد دارد به زودی با این نسخه خداحافظی کند. این موضوعی است که اخیرا از سوی مدیران این شرکت مطرح شده است.

مایکروسافت  به کاربرانی که از نسخه سیستم عامل های ویندوز 10 استفاده می کنند توصیه کرده است هر چه سریعتر به سیستم عامل اندروید یا سیستم عامل ios نقل مکان کند چرا که مایکروسافت آماده خداحافظی با نسخه موبایل ویندوز 10 می شود.

 

بر اساس گفته مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 10 موبایل در دسامبر سال جاری را از بین خواهد رفت. جالب این است که مایکروسافت امیدوار بود با ویندوز 10 موبایل آیفون، بلک بری و نسخه های مبتنی بر ios را شکست دهد. اما اکنون مایکروسافت می گوید هر کسی که هنوز از پلت فرم تلفن همراه ویندوز 10 خود استفاده می کند( که به نام ویندوز تلفن نیز نامیده می شود) بهتر است به آیفون یا یک موبایل اندرویدی منتقل شود.

مایکروسافت اعلام کرده که در تاریخ 10 دسامبر سال 2019، تمامی به روز رسانی های امنیتی جدید، اصلاحیه های امنیتی غیر امنیتی، گزینه های پشتیبانی رایگان و به روز رسانی محتویات فنی مایکروسافت به صورت رایگان متوقف خواهد شد. به عبارت دیگر هیچ به روز رسانی بیشتری وجود نخواهد داشت.
 مایکروسافت تا کنون تلاش زیادی را برای همکاری با سیستم عامل های اندروید و ios انجام داده است و برای مثال مجموعه Office  را در دسترس برخی از شرکت ها گذاشته است. برای مثال سامسونگ و برخی از نسخه های گلکسی با پیش نصب Office عرضه می شود.

دلایل زیادی برای اینکه چرا ویندوز در تلفن همراه شکست خورده است وجود دارد. احتمالا بزرگترین دلیل این است که برنامه های این سیستم عامل کافی نبوده است.

خوب است بدانید که شما می توانید به جای تنظیمات اینترنت در ویندوز 10 ، از اینترنت همراه خود روی کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده کنید. مقاله اتصال اینترنت موبایل به کامپیوتر را در این خصوص مطالعه کنید.

منبع: ایران آنلاین