وجود 52 هزار بازنشسته تأمین اجتماعی در کرمان

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۱/۱۴

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان گفت: بازنشستگان استان کرمان 52 هزار نفر هستند که نسبت به سال گذشته، 6 درصد افزایش یافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی نیمی از جمعیت در کشور را در خود جای داده است، اظهار داشت: 42 درصد مردم کرمان نیز به سازمان تامین اجتماعی پیوسته‌اند.

وی با پرداختن به این موضوع که در سال 57، تنها 51 هزار نفر در استان کرمان عضو سازمان تامین اجتماعی بوده‌اند، عنوان کرد: این آمار اکنون به 465 هزار نفر رسیده است، ارائه خدمات در استان کرمان نیز با پنج واحد صورت می‌گرفت که امروزه به 53 واحد افزایش یافته است.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان جمعیت تحت پوشش بیمه اجباری قبل از انقلاب را 158 هزار نفر (13 درصد) بیان کرد و گفت: امروز یک‌ میلیون و 440 هزار نفر که 45 درصد جمعیت را شکل می‌دهند، عضو اجباری بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی بازنشستگان استان کرمان را 52 هزار نفر عنوان و با بیان اینکه این میزان نسبت به سال 96، 6 درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: بیمه‌های توافقی 2 هزار و 609، بیمه‌های بیکاری 3 هزار و 397 نفر، خادمین مساجد یک میلیون و 709 نفر، مستمری‌بگیران فوت شده 55 هزار و 124 نفر، عضو تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کرمان با بیان اینکه بیمه شدگان تامین اجتماعی می‌توانند با ارسال کد #241* از سوابق بیمه‌ای خود مطلع شوند، ابراز داشت: زنان دارای 55 سال سن و 20 سال سابقه کار می‌توانند از خدمات بازنشستگی استفاده کنند، اگر کمتر از این میزان باشد می‌توانند با چند روز حقوق از این مزایا بهره‌مند شوند.

دستاوردهای حوزه سلامت، بعد از انقلاب اسلامی هستند

فخر مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان کرمان نیز در ادامه دستاوردهای انقلاب در حوزه سلامت نسبت به قبل از آن را غیر قابل مقایسه بیان کرد و گفت: همه داشته‌های ما حاصل تلاش و اقدامات بعد از انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه در سال 96، 600 میلیارد تومان اعتبار داشتیم، عنوان داشت: 60 درصد آن به صورت مستقیم و 40 درصد نیز به صورت غیر مستقیم هزینه شده است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه بیمه، 70 درصد بیماران سرپایی و 90 درصد بیماران بستری را پرداخت می‌کند، ابراز داشت: در درمانگاه‌های مستقیم سازمان تامین اجتماعی 67 هزار مورد بستری و 4 میلیون و 700 مورد بیمار سرپایی را داشتیم، در درمانگاه‌های غیر مستقیم نیز 105 هزار مورد بستری و 8.5 میلیون بیمار سرپایی پذیرش کرده‌اند.

بیمه زنان خانه‌دار اطلاع‌رسانی شود

فاطمه‌سادات حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز در ادامه با پرداختن به این موضوع که حضور بانوان در مشارکت‌های اجتماعی بعد از انقلاب حضوری بی‌نظیر است، اظهار داشت: یکی از خدماتی که نظام اسلامی به مردم داشت، خدمات بیمه‌ای و درمانی بود که برای زنان و مردان به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: این بیمه برای زنان خانه‌دار نیز صادق است، بیش از 80 درصد زنان ما خانه‌دار هستند و سرویس‌دهی به اعضای خانواده داشته که ارزش بی‌نظیری دارد، اما این خدمات محاسبه نمی‌شود.

حسینی از دغدغه‌های زنان خانه‌دار گفت و با تاکید بر اینکه بیمه زنان خانه‌دار به تصویب رسیده است، تصریح کرد: تنها 20 درصد زنان جامعه ما از این موضوع اطلاع دارند که اگر تکمیل شود امید به زندگی را افزایش می‌دهد.

وی امنیت شغلی را بسیار با اهمیت برشمرد و با اشاره به اینکه فراهم شدن دغدغه‌های زنان خانه‌دار باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: خانواده سالم می‌تواند جامعه سالمی را در پی داشته باشد، اگر مادر خانواده از نظر بیمه‌ای خلأ نداشته باشد به جامعه سالم نیز کمک می‌شود.

برای اطلاع از نحوه مشاهده سوابق بیمه از طریق سایت مقاله مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی در منزل را مطالعه فرمایید. 


منبع: خبرگزاری فارس