آیا مسیریاب ویز قربانی گوگل مپس می شود؟

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۱/۱۴

اگر طی هفته‌های گذشته پیگیر اخبار گوگل مپس بوده‌اید، حتما می‌دانید که در به‌روزرسانی‌های اخیر بسیاری از قابلیت‌های شاخص مسیریاب ویز به آن اضافه شده‌اند. آخرین آن‌ها، ارسال نوتیفیکیشن برای اعلام محدودیت سرعت در رانندگی و هشدار نزدیک شدن به دوربین‌های سرعت‌سنج پلیس بود که هفته گذشته شاهد ارائه آن‌ها در گوگل مپس بودیم.

اگر با ویز آشنا نیستید، مقاله نرم افزار مسیر یاب waze را بررسی کرده و باید بدانید که این اپلیکیشن یک مسیریاب مبتنی بر جمع‌سپاری است که می‌تواند اطلاعاتی مثل تصادفات در مسیر، وجود دوربین‌های سرعت‌سنج در جاده، ساخت و ساز و یا اتفاقات دیگر را به طور لحظه‌ای و زنده به اطلاع شما برساند و تا امروز الهام‌بخش اپلیکیشن‌های زیادی بوده است.

مطابق اسکرین‌ شاتی که اخیرا در وبسایت ردیت منتشر شده، به نظر می‌رسد که یکی دیگر از قابلیت‌های مهم ویز هم قرار است به گوگل مپس اضافه شود، و این شبهه‌ای را میان کاربران برانگیخته که آیا قرار است به زودی شاهد تعطیلی مسیریاب ویز باشیم؟

گوگل مپس

به گزارش BGR، حالا می‌توانید حین مسیریابی در گوگل مپس، درست به سبک و سیاق ویز وقوع «تصادف» در مسیر یا وجود «دوربین‌های سرعت سنج» را با فشردن علامت + به دیگر هم‌مسیرهایتان اطلاع‌رسانی کنید. هم راننده و هم مسافر قادر به اطلاع‌رسانی اتفاقات جاده‌ای هستند، با این وجود گوگل مپس به کسی که پشت فرمان نشسته هشدار می‌دهد که تا رسیدن به یک نقطه امن این کار را انجام ندهد. برای استفاده آفلاین از گوگل مپ ، مقاله چگونه از گوگل مپ در حالت افلاین استفاده کنیم ؟ را بررسی نمایید.

گفتنی است که در نوامبر سال گذشته، تعداد محدودی از کاربران گوگل مپس وجود این گزینه در اپلیکیشن را گزارش کرده بودند. اما حالا به نظر می‌رسد که این قابلیت قرار است که برای جمع بزرگتری از کاربران این اپلیکیشن نقشه و مسیریاب ارائه گردد.

برای انجام تنظیمات در ویز ، مقاله تنظیمات مسیریابی ویز را بررسی و تست کنید.

با این حساب، به نظر می‌رسد که از میان مهم‌ترین قابلیت‌های ویز فقط مسیریابی با صدای قابل شخصی‌سازی به گوگل مپس نیامده که در این صورت احتمال اینکه گوگل نقشه‌هایی برای کنار گذاشتن ویز داشته باشد، قوی‌تر می‌شود. اما تا این لحظه همه چیز فعلا در حد حدس و گمان قرار دارد. آخرین نسخه‌های پایدار و بتای گوگل مپس را می‌توانید همین حالا از وبسایت APKMirror دانلود کنید. برای اطلاع از محدوده طرح ترافیک در waze و دانلود زبان فارسی ، توصیه می کنم مقاله های طرح زوج و فرد در waze و سخنگوی فارسی waze را مطالعه فرمایید.

منبع : دیجیاتو