دستگاه قضایی هرمزگان در برخورد با قاچاق مواد مخدر خط قرمزی ندارد

تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۱۱/۲۴

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: دستگاه قضایی هرمزگان در برخورد با قاچاق مواد مخدر خط قرمزی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از دادگستری هرمزگان، حجت الاسلام محمد صادق اکبری، اظهارداشت: با افتتاح و راه اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان پارسیان شهروندان پارسیانی  قادرخواهند بود به منظور پیگیری امورحقوقی و قضایی خود به جای سفر به مرکزاستان با مراجعه به این دفتر، نسبت به بهره مندی از خدمات مطلوب قضایی اقدام کنند.

حجت الاسلاماکبری، انجام ابلاغ الکترونیکی و مشاهده ابلاغیه را هدف اصلی ازتشکیل این دفاتر برشمرد ویادآور شد: ابلاغ اصل مهمی در روند دادرسی است واگر ابلاغ صحیح و به موقع صورت نگیرد، موجبات تشکیل دادگاه فراهم نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: الکترونیکی شدن ابلاغات، کمک شایانی به رفع اطاله دادرسی، تسریع در روند رسیدگی و دقت نظردر اجرای امور می کند و می توان از طریق ثبت نام در سامانه ثنا ، به عنوان خواهان، خوانده، شاهد،  شاکی، متشاکی و یا در هر جایگاهی، به جای اینکه مأمورین نیروی انتظامی جهت ابلاغ به درب منازل مراجعه نمایند از طریق این سامانه افراد را مطلع کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با بیان این مطلب که  اشتغال به امر قضاءکار بسیار مهم و خطیری است، تصریح کرد: منصب فضایی جایگاه والایی است و بر همین اساس ضرورت دارد محل فعالیت قضات وکارمندان آن مناسب باشد که این موضوع  به نوعی تکریم ارباب رجوع محسوب می گردد

حجت الاسلام اکبری افزود: همگرایی، اتحاد و همدلی میان مردم ومسئولان، زمینه امنیت و رفاه شهروندان و  همچنین سلب آسایش از مخلان نظم و امنیت عمومی را فراهم می سازد و بر همین اساس دستگاه قضایی با افزایش تعاملات با دیگر دستگاه های مسئول  و همچنین در سایه رعایت عدالت باهرگونه اخلال در امنیت  عمومی برخورد خواهد کرد.

 رئیس شورای قضایی استان هرمزگان اظهارداشت: دستگاه قضاییاستان در برخورد با قاچاق مواد مخدر و مشروبات الکلی خط قرمزی ندارد و ارتکاب قاچاق را از سوی هیچ شخصی جایز نمی داند و بر همین اساس دادگستری کل استان هرمزگان با تشکیل ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصادمقاومتی؛ مبارزه با قاچاق مواد مخدر وکالا را به عنوان یکی از  مهمترین محورها و برنامه های این ستاد  مورد توجه ویژه قرار داده است. مقاله ثبت نام در سامانه ثنا را مطالعه نمایید .

منبع : خبرگزاری مهر