امکان اشتراک‌گذاری شارژ باقیمانده گوشی با سرویس گوگل مپس

تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۱۱/۲۴

شرکت گوگل قصد دارد در نسخه‌های جدید "گوگل مپس"، امکان به اشتراک گذاشتن مقدار شارژ باقیمانده باتری گوشی‌ها را فراهم کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، وبسایت "اندروید پلیس"، متوجه کدی در آخرین نمونه آزمایشی سرویس "گوگل مپس" (Google Maps) برای اندروید شده که کمک می‌کند در موقعیتی که هستید، دوام باتری خود را به اشتراک بگذارید.

شما تنها یک محدوده کلی را دریافت خواهید کرد (احتمالا به این دلیل که سطوح شارژ، دقیقه به دقیقه تغییر می‌کنند) اما اگر شارژ تلفن همراه دوستتان شب هنگام در طول یک مسیر دورافتاده در حال تمام شدن باشد، این امکان می‌تواند بسیار مفید باشد.

این کد همچنین به اشتراک‌گذاری ترددهای عمده کاربر با دیگران اشاره دارد؛ برای مثال زمان دقیق رسیدن به یک مقصد معین. در این برنامه بعلاوه کلیدهای میانبری هم برای مقصدهای مورد علاقه وجود خواهد داشت احتمالا برای اینست که مسیرهای سرویس Maps را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر فرض کنیم که تمام این بروزرسانی‌ها محقق شوند مدتی طول می‌کشد که تا آنها در اپلیکیش گوگل مپس ظاهر شوند. کد پنهانی مانند این نمونه ممکن است طی چندین نسخه عرضه شود و اگر آماده نباشد یا مطابق انتظار کار نکند، ممکن است استفاده از آن متوقف شود.

در هر حال، این ترکیب نشان می‌دهد که شرکت گوگل می‌خواهد با بهره‌گیری از موقعیت، نسبت به گذشته کارهای بیشتری انجام دهد. مقاله روش های کاهش مصرف باتری در iOS 11 را مطالعه نمایید .

منبع : ایسنا