حذف تشریفات زاید اداری با اجرای سیستم ثنا در تشکیلات قضایی

تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۱۱/۲۵

حجت الاسلام والمسلمین مظفری گفت: اگر شورا‌های حل اختلاف بخواهند موفق عمل کنند لازمه اش این است که به تازه‌ترین فن آوری‌ها، امکانات و تجهیرات اداری مجهز شوند و فعالان آن با کارکرد‌های سیستم‌های رایانه و الکترونیکی آشنا باشند.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین مظفری رئیس کل دادگستری آذریایجان شرقی در همایش شورا‌های حل اختلاف این استان با قدردانی از فعالان و کارکنان این نهاد مردمی تصریح کرد: شورا‌های حل اختلاف نقطه قوت تشکیلات قضایی هستند و ما بنا داریم با اولویت مشکلات این نهاد را بر طرف و زمینه خدمت هرچه بیشتر را در آن‌ها فراهم کنیم.

وی افزود: شورا‌های حل اختلاف به رغم مشکلات مالی انصافاً منشأ خدمات بزرگ و ارزشمند بوده و نقش مؤثری را در کاهش پرونده‌ها و حل و فصل دعاوی مردم داشته اند.

رییس تشکیلات قضایی استان آذربایجان شرقی، وجود شورا‌های حل اختلاف در کنار تشکیلات قضایی را فرصتی مغتنم بر شمرد و از خدمات آن‌ها قدردانی کرد و با اشاره به اصلاح قانون شورا‌های حل اختلاف و ضرورت ارتباط تنگاتنگ این نهاد با تشکیلات قضایی گفت: اگر شورا‌های حل اختلاف بخواهند موفق عمل کنند لازمه اش این است که به تازه‌ترین فنآوری‌ها، امکانات و تجهیرات اداری مجهز شوند و فعالان آن با کارکرد‌های سیستم‌های رایانه و الکترونیکی آشنا باشند.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری ادامه داد: عزم ما برای تجهیز شورا‌های حل اختلاف به ابزار و امکانات نوین جدی است و بنا داریم تا سال آینده همه شعب این نهاد مردمی را به سیستم رایانه مجهز کنیم.

رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با اشاره به سهم فن آوری‌های نوین در موفقیت‌های تشکیلات قضایی خاطر نشان کرد: امروز هر یک از آیتم‌های اطلاعاتی به طور فزاینده در اجرای عدالت قضایی و کاهش هزینه‌ها موثر هستند، برای نمونه با اجرای سامانه ثنا در تشکیلات قضایی علاوه برحذف تشریفات زاید اداری، میلیارد‌ها تومان صرفه جویی شده است.

وی با یادآوری حساسیت‌های کار در نهاد شورا‌های حل اختلاف، ضرورت رعایت نظم و انضباط و رعایت شئونات اداری و پرهیز از حاشیه‌ها را مورد تأکید قرار داد و از پیگیری و تلاش‌های مشترک با نمایندگان مجلس برای حل مشکلات مالی این نهاد خبر داد. مقاله های مشاهده ابلاغیه و ثبت نام در سامانه ثنا را مطالعه نمایید .

منبع : خبرگزاری میزان