گلکسی اس ۹ رونمایی شد

تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۱۲/۰۷

پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، سامسونگ بالاخره در جریان کنگره جهانی موبایل MWC ۲۰۱۸ از جدیدترین گوشی پرچمدار خود، گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت gsmarena، کنگره جهانی موبایل که یکی از بزرگترین رویدادهای مهم در عرصه علم و فناوری در جهان به شمار می‌رود، هم اکنون در شهر بارسلون اسپانیا در حال برگزاری است. این رویداد از روز ۲۶ فوریه آغاز شده و تا اول مارس سال جاری ۲۰۱۸ میلادی یعنی از ۷ تا ۱۰ اسفند ادامه خواهد داشت.

 گزارش‌ها، اخبار و شایعات بسیاری از سوی منابع مختلف درباره ویژگی و قابلیت‌های گوشی‌های جدید همچون گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس سامسونگ به گوش رسیده بود که همگی حاکی از حضور پرقدرت غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های فعال در این زمینه بود.

دیروز در نخستین روز از برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی این رویداد، سامسونگ سرانجام از گوشی جدید و پرچمداری که بسیاری از کاربران در انتظار آن نشسته بودند، رونمایی کرد تا بدین ترتیب به تمامی گمانه‌زنی‌ها و اما و اگرها پایان ببخشد.

البته بسیاری از تحلیلگران بلافاصله در صفحات کاربری شخصی خود در فضای مجازی نوشتند که منتظر محصول متفاوت‌تری از اس ۸ و اس ۸ پلاس بودند و حالا با معرفی اس ۹ و اس ۹ پلاس تا حدی متعجب و شاید هم مایوس شده‌اند چراکه بسیاری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دو نسل از پرچمداران سامسونگ دقیقا همانند همدیگر است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نمایشگر ۵.۸ اینچی

پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام

حافظه رم ۴ گیگابایتی

حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی

دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با امکان فیلم برداری اسلوموشن ۹۶۰ فریم بر ثانیه

دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار

باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت

مجهز به دستیار صوتی بیکسبی

حسگر اثر انگشت و اسکنر عنبیه چشم برای تشخیص هویت

سیستم عامل اندروید 8 یعنی اندروید اوریو ( اندروید Oreo )

این دسته از تحلیلگران بر این باورند که بسیاری از ویژگی‌های یاد شده دقیقا همانند نسل قبلی پرچمداران سامسونگ یعنی اس ۸ و اس ۸ پلاس است و تفاوت عمده و خاصی با آن ندارد اما برخی دیگر معتقدند که این گوشی نسخه پیشرفته‌تر و به روز شده نسل‌های پیشین است.

گفته می‌شود این محصول در چهار رنگ متفاوت و زیبا طی دو ماه ماه آینده میلادی روانه بازار خواهد شد.

منبع : ایسنا