فراخوان ثبت‌نام راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از 22 اسفندماه

تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۱۲/۲۲

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از ثبت نام راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از 22 اسفند ماه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه اظهار کرد : دفاتر خدمات الکترونیک قضائی طی پنج  سالی که فعالیت خود را آغاز کرده است سرعت خوبی داشته و توسعه خدمات قضائی در این دفاتر مطلوب بوده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر 300 دفتر خدمات در نقاط مختلف کشور راه اندازی شده و 400 دفتر نیز تا پایان سال جاری در حال راه اندازی است.  

شهریاری از اجرای سراسری طرح راه اندازی دفاتر خدمات قضایی در کشور خبر داد و گفت: از 22 اسفند سال 1396 تا 31 فروردین سال 1397 فراخوان برای راه اندازی دفاتر خدمات قضایی در سراسر کشور اعلام می شود.

معاون رییس قوه قضاییه ادامه داد: با راه اندازی این دفاتر برخی از مراحل رسیدگی که داخل مراجع قضایی انجام می شد از مراجع قضایی خارج و به دفاترخدمات الکترونیک قضایی منتقل می شود.

رییس مرکز آمار وفناوری اطلاعات ادامه داد : دادخواست هایی از قبیل دادخواست های بدوی، تجدیدنظر، واخواهی ، شکوائیه  چک، اظهارنامه برای ثبت ،  ابلاغ الکترونیکی ، پیگیری واطلاع رسانی در این دفاترثبت یا انجام می شود.

وی تصریح کرد : ارائه این خدمات قضایی در این دفاتر باعث می شود بخش قابل ملاحظه ای از نیروهای انسانی که پیش از  راه اندازی این دفاتر در دادگاه ها در حال ثبت دادخواست بودند با تأسیس این دفاتر ، آزاد و در محل دیگری به خدمت گرفته می شوند این امر  موجب صرفه جویی قابل ملاحظه ای از نظر مکان ، نیروی انسانی  وهزینه جاری در دستگاه قضایی می شود وسلامت دستگاه را افزایش خواهد داد.

 معاون رییس قوه قضاییه گفت : تلاش خواهد شد تا چند ماه آینده  برخی شکایت های کیفری هم در این دفاتر ثبت شود.

وی ادامه داد: این دفاتر در کلیه مراکز استان ها راه اندازی شده است و با توجه به استقبال مردم و گسترش خدمات قابل ارائه این فراخوان برای تاسیس دفاتر در سایر حوزه های قضایی شهرستان ها و بخش ها  برگزار می گردد.

معاون رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال 1397  تعداد این دفاتر به حدود 1600 دفتر در سطح کشور افزایش یابند.

بر اساس این گزارش، مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه جهت گسترش خدمات الکترونیک قضایی در راستای تکمیل ظرفیت این دفاتر از کلیه متقاضیان واجد شرایط در تمامی حوزه های قضایی کشور( غیر از مراکز استان) دعوت به همکاری می نماید.

متقاضیان واجد شرایط پس از مطالعه اطلاعیه­ های اعلامی در صورت تمایل اقدام به ثبت نام نمایند.

مهلت ثبت نام  از مورخه 1396/12/22 لغایت  1397/01/31 می­‌باشد.

ثبت نام فقط از طریق سامانه ثنا www.adliran.ir انجام می شود.

- اطلاعات راجع به شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان در اطلاعیه شماره 2 از طریق سامانه ثنا www.adliran.ir  قابل دریافت است.

- پاسخ گویی به سوالات تنها از طریق سامانه امکان پذیر است و به هیچ عنوان به مراجعات حضوری و یا تماس تلفنی پاسخ داده نمی‌شود.    

- مسئولیت صحت اطلاعات وارد شده با متقاضی می باشد و در صورت اشتباه یا مغایرت اطلاعات به تقاضای وی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

- نام نویسی در این مرحله جهت ثبت تقاضا می باشد و متعاقباً نسبت به بررسی صلاحیت و اطلاع رسانی از طریق سامانه مذکور اقدام خواهد شد.

--فقط اطلاعیه هایی که از طریق سامانه www.adliran.ir اعلام می شود معتبر بوده و سایر اطلاعیه ها از نظر مرکزآمار و فناوری اطلاعات غیر قابل استناد است.

منبع : ایسنا