تعیین تکلیف سیم کارت‌های سوخته مفقود و ترابرد شده در رجیستری

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۱/۲۶

یکی از تجربه‌های کاربران در حین اجرای عملی طرح رجیستری، موضوع سیم کارت‌های سوخته، مفقود و ترابرد شده است که برای تمامی آنها راه کارهایی دیده شده است.طرح رجیستری (ثبت شناسه گوشی تلفن همراه) به مرحله آخر رسیده و در آخرین مرحله از ابتدای روز شنبه (ساعت 00:00 بامداد) اول اردیبهشت 97 تمامی برندهای باقی مانده گوشی از جمله سامسونگ مشمول طرح رجیستری می‌شوند.

یکی از تجربه‌های کاربران در حین اجرای عملی طرح رجیستری ، موضوع سیم کارت‌های سوخته، مفقود و ترابرد شده است که برای تمامی آنها راه کارهایی دیده شده است.

طرح رجیستری (ثبت شناسه گوشی تلفن همراه) به مرحله آخر رسیده و در آخرین مرحله از ابتدای روز شنبه (ساعت 00:00 بامداد) اول اردیبهشت 97 تمامی برندهای باقی مانده گوشی از جمله سامسونگ مشمول طرح رجیستری می‌شوند.

این طرح به تدریج اجرا شد و همچنان که برندهای بیشتری را شامل می شد گروه‌های مردم درگیر با این طرح افزایش می‌یافتند و به مرور و در حین مراحل اجرا در اثر تجربه‌های کاربران جزییات بیشتری از اجرای عملی طرح به دست می‌آمد.

یکی از تجربه‌های کاربران در این طرح، موضوع سیم کارت‌های سوخته شده و گم شده است که طرح رجیستری برای آن راه کاری در نظر گرفته است.

برای مثال برخی کاربران اعلام می کنند که بعد از سه ماه که از سیم کارت شان استفاده نکرده اند، سیم کارت سوخته است و اکنون نمی‌دانند برای ورود به سامانه رجیستری ( سامانه همتا ) باید با چه ابزاری وارد شوند. این افراد دچار مشکلی نخواهند شد. زیرا ورود به سامانه تنها بار اول با شماره تلفن است و پس از آن با کد ملی است، بنابراین با تغییرات سیم کارت مشکلی پیش نخواهد آمد و البته ظرف مدت 30 روز باید گوشی در کارتابل شخص تحویل گیرنده ثبت شود. اگر رمز عبور ورود به سامانه را نیز در اختیار ندارند، از طریق مرکز تماس وزارت صنعت، معدن و تجارت (مرکز پاسخگویی سامانه همتا ) می توانند آن را به دست آوردند.

همچنین درباره کاربرانی که به هر علت سیم کارت آنها سوخته است، یا اپراتور سیم کارت آنها را به دلیل عدم استفاده در مدت 90 روز پیاپی سوزانده و به فرد دیگری واگذار کرده است، راه کاری برای تعیین تکلیف گوشی‌های ثبت شده به نام سیم کارت آنها وجود دارد. آنها می توانند با وارد شدن به سامانه همتا و وارد کردن رمز عبور گوشی را به شماره جدید خود ثبت کنند.

علاوه بر این، برخی کاربران اعلام می کنند که قصد ترابرد (تغییر اپراتور موبایل با حذف شماره موبایل) را دارند و نگران بروز مشکل برای سیم کارت یا گوشی در رجیستری هستند. مقاله های انتقال مالکیت گوشی و فعال سازی گوشی را مطالعه نمایید .

این افراد نیز باید بدانند که با توجه به تمهیدات فنی برای گوشی با سیم کارت ترابرد شده مشکلی پیش نخواهد آمد و نباید در این باره نگران باشند.

منبع : تیک