به دنبال حذف انبوه فالوئر فیک توییتر دست سلبریتی های زیادی رو شد

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۴/۲۳

پدیده فروش دنبال‌کننده یا فالوئر فیک علی رغم ایران و سلبریتی های ایرانی در همه جای دنیا رواج دارد. اما خب در ایران که این امر به اوج رسیده و در کمال تاسف اگر در زمینه‌های گوناگون، از خلاقیت‌ها و تلاش‌های آنلاین فرنگی‌ها تقلید نمی‌کنیم، در این زمینه بدون شک صاحب سبک شده‌ایم! در ادامه اتفاق جالبی که راجع به فالوئر فیک توییتر رخ داده را با هم مرور می کنیم.

فالوئر فیک توییتر و بات ها با هم فرق دارند!

نمی توان منکر این شد که فرنگی‌ها و حتی آدم‌های مشهور هم برای بالا بردن تأثیر و اعتبار خود در دنیای آنلاین، گاهی شیطنت‌هایی می‌کنند و فالوور می‌خرند. باید در همینجا متذکر بشویم که ما کاربر-بات‌های خودکار هم داریم که اینها بدون تمایل و درخواست خود کاربر ممکن است او را دنبال کنند و این مهم تفاوت بسیاری با خرید دنبال‌کننده دارد.

از چهارشنبه هفته گذشته، توییتر دور تازه‌ای از تلاش‌های خود برای پالایش سرویس از بات‌ها، فالوئر فیک و کاربران انبوه مشکوک دنبال‌کننده، شروع کرده و به دنبال آن مشاهیر زیادی، تعداد چشمگیری از دنبال‌کننده‌های خود را از دست داده‌اند. البته این کاهش فقط در چند درصد بوده که نشان می‌دهد که مشاهیر فرنگی یا به میزان اندکی فالوور فیک می‌خریده‌اند یا اصلا با همان بات‌های دنبال‌کننده روبرو بوده‌اند.

حالا باید یکی پیدا شود و اکانت‌های توییتر ایرانی را بررسی کند تا ببیند کدام یک از مشاهیر ایرانی، کاهش دنبال‌کننده در حد مثلا بیشتر از ۱۵ تا ۲۰ درصد داشته‌اند، در این صورت، شاید بشود که جذب دنبال‌کننده این اکانت‌های مفروض نشاندهنده روندی غیرطبیعی بوده است.
به آمار مختصری از کاهش فالوئر فیک توییتر آدم‌های مشهور توجه کنید:

اشتون کوچر: بیش از یک میلیون
اپرا وینفری: ۱٫۴ میلیون
شکیل اونیل: یک میلیون
کتی پری: سه میلیون
کیم کارداشیان: چند میلیون
ترامپ: ۳۴۰ هزار
اوباما: حدود سه میلیون
نیویورک تایمز: ۷۳۲ هزار
پاپ فرانسیس: ۳۰۰ هزار

ماه ژانویه، نیویورک تایمز تحقیقی انجام داده بود و متوجه شده بود که شرکت کوچکی در فلوریدا وجود دارد که در زمینه فروش کاربر جعلی یا فالوئر فیک توییتر و همچنین فروش تعاملات رسانه‌های اجتماعی فعال است و صدها هزار مشتری از سراسر جهان شامل سیاستمدارها، مدل‌ها، هنرپیشه‌ها و نویسنده‌ها دارد. این موضوع حتی به کنگره آمریکا هم کشید و در حداقل دو ایالت تحقیق‌های توسط کمیسیون فدرال تجارت شروع شد.

مطالعه مقاله حذف اکانت توییتر را به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم .

 

منبع : نت نوشت