اپل از بازار آیفون ناامید شده است؟

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۰/۰۳

به نظر می رسد که اپل در فکر کاهش تولید آیفون های آینده است. قیمت بالای آیفون جدید و فروش کم این دستگاه نیز در این امر دخیل بود. تحلیلگری به نام ژانگ روزنبلات پیش بینی کرده است که اپل می تواند تولید آیفون های خود را در آینده حتی کمتر از این کند. بر طبق نظر این تحلیلگر اپل حجم تولید گوشی آیفون در فصل دوم سال مالی خود را که در ماه مارس پایان می ‌یابد، حدود ۴ میلیون دستگاه کاهش خواهد داد.

کمرنگ شدن بازار آیفون به سبب فروش ضعیف
این نخستین بار نیست که ما شنیده ایم که اپل به علت فروش ضعیف خود تولید آیفون ها را کاهش می دهد. وقتی کسی از این آیفون ها نمی خرد، چه نیازی دارد که تولید بیش از حد داشته باشد؟ بر اساس آخرین گزارش ژانگ، او پیش بینی کرده است که در چهار ماهه سال 2019، چهار میلیون واحد دستگاه دیگر فروخته شود.

سوبسید برای خرید گوشی های داخلیکمرنگ شدن بازار آیفون به سبب فروش ضعیف
به نظر می رسد که بخش عمده ای از کاهش تولید آیفون بر ارزان تر شدن قیمت آیفون XR تاثیر می گذارد، که تقریبا 2.5 میلیون دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد. او همچنین در گزارش خود خاطر نشان می کند که بیشتر فروش این گوشی را در چین مدنظر قرار داده است و بیان کرده که کاهش فروش آیفون در چین به این دلیل بوده که شرکت ها از هواوی پشتیبانی می کنند که یک محصول داخلی است. در چین حتی به کارمندان سوبسید داده می شود تا به جای گوشی های آیفون، گوشی های هوآوی را خریداری کنند.

با این حال قیمت گوشی های آیفون بسیار بالاست و حتی وجود رقبایی مانند هواوی نمی تواند بر این امر صحه گذارد. در این شرایط دادن سوبسید را هم در نظر بگیرید تا ببینید که افراد سراغ خرید یک گوشی سوبسید دار می روند یا یک گوشی گران قیمت را انتخاب می کنند؟

اپل تاکنون به صورت رسمی نشان نداده است که چه میزان آیفون فروخته است و گزارش مالی خود را منتشر نکرده است. اما به نظر می رسد که برنامه ای نیز برای ادامه تولید انبوه نداشته باشد. این بدان معنی است که باید منتظر بمانیم تا گزارش مالی بعدی شرکت را ببینیم تا بتوان حدس هایی در مورد حرکت رو به جلوی یا عقب گرد این شرکت در حوزه موبایل زد.

چنانچه در خصوص هنگ کردن آیفون دارید ، پیشنهاد می کنیم مقاله کار نکردن تاچ آیفون را مطالعه فرمایید.

منبع : کالاسودا