در ادامه به‌روزرسانی ظاهر Office، آیکون‌های ویندوز 10 نیز تغییر خواهد کرد

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۰/۰۳

شرکت مایکروسافت در حال آماده‌سازی مقدمات تغییرات گسترده در سیستم عامل ویندوز 10 است.

در خبری که این هفته منتشر شد، مشخص شد مایکروسافت طراحی ظاهری و آیکون‌های نسخه جدید Office را تغییر می‌دهد. به‌ نظر می‌رسد شرکت مایکروسافت در پی این تغییرات به‌ دنبال اصلاح آیکون‌های ویندوز 10 نیز است. این شرکت با تغییرات اخیر در آیکون و ظاهر نرم‌افزار‌های Office 365 و ویندوز 10 حال به فکر تغییر اصلاح آیکون‌های ویندوز افتاده و احساس می‌شود تغییرات ادامه داشته باشد. خواندن مقالات رفع مشکل تایپ همزمان فارسی و انگلیسی در ورد و تنظیمات پرینتر در ورد را به شما توصیه می کنیم .

Jon Friedman رئیس طراحی Office در مایکروسافت بیان کرد: "ساخت یک سیستم متداول و طراحی 10 آیکون جدید در یک زمان، مسئولیت بزرگی است. حال که ما این کار را آغاز کرده‌ایم، آن را به کل مایکروسافت بست می‌دهیم." Friedman همچنین در وبلاگ خود اعلام کرد مایکروسافت در تلاش است تا تمام آیکون‌ها را به یک ظاهر و سبک جدید اصلاح کند و این تغییرات نشانه‌ آغاز این اتفاق است.

طراحی برخی از آیکون‌های ویندوز 10 مربوط به سال‌ها پیش است و تناسبی با ظاهر فعلی ویندوز ندارند در واقع دلیل اصلی تغییرات اخیر همین نامتعارف بودن طراحی‌های قدیمی و جدید ویندوز است ضمن این که این شرکت بعد از گذشت 3 سال از ارائه ویندوز 10 با به‌روزرسانی ساختاری بعضی بخش‌ها به دنبال بالا بردن کیفیت تجربه کاربران از این سیستم‌عامل نیز است. اما علی‌رغم تلاش مایکروسافت برای به‌روزرسانی طراحی ویندوز و به‌طور خاص بخش تنظیمات سیستم‌عامل، به‌ نظر می‌رسد راه زیادی تا پایان این کار مانده است.

تصاویر منتشر‌ شده فعلی مربوط به طرح‌ مفهومی آیکون‌های نرم‌افزار‌هایی مانند photos، news، mail و دیگر نرم‌افزار‌های داخلی ویندوز 10 است. نکته مورد توجه آن است که این تصاویر طرح‌های حال حاضر مایکروسافت هستند و در واقع این شرکت به دنبال مدرن‌سازی آیکون‌های خود در طولانی مدت است.

در طول بیش‌ از یک سال گذشته، شرکت مایکروسافت طراحی‌های متعددی برای اصلاح ظاهر ویندوز دریافت کرد اما در حال حاضر این شرکت به طراحی یک سبک واحد و کلی برای تمام بخش‌های خود می‌اندیشد. به‌ نظر می‌رسد در نهایت به ایده‌ اصلی خود برای ظاهر جدید ویندوز رسیده و در حال ارائه نمونه‌ طرح‌های آزمایشی است.

برای اطلاع از نحوه نصب زبان فارسی در ویندوز مقاله  تغییر زبان سیستم را مطالعه فرمایید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان