مرورگر Edge مایکروسافت به موتور Blink مجهز می شود

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۰/۰۳

رسانه کلیک – مرورگر Edge مایکروسافت در حال کاهش کاربران خود است. مایکروسافت برای رفع این مشکل تصمیم به استفاده از موتور Blink، موتور مورد استفاده استفاده در مرورگر کروم گرفته است. شمایکروسافت پس از مدت ها شکست در جنگ مرورگرها را پذیرفت و اعلام کرد مرورگر خود را با موتور جدیدی بازسازی می کند. مروگر Edge مایکروسافت به موتور Blink مجهز می شود، در حقیقت ردموندی ها مرورگر خود را مبتنی بر کرومیوم در اختیار کاربران قرار می دهند.

استفاده از پروژه کرومیوم باعث می شود مرورگر مایکروسافت اج برای سیستم عامل ویندوز 7، ویندوز 8.1 و همچنین macOS عرضه شود. این تغییر به معنای افزایش تعداد کاربران این مرورگر در آینده است.

جو بلفیور، معاون ریاست گروه ویندوز در این ربطه اعلام کرده است:

ما با استفاده از پروژه متن باز کرومیوم قصد داریم تجربه کاربری بهتری را در اختیار افراد قرار دهیم. با این تغییر، توسعه دهندگان وب به امکانات بیشتری دسترسی پیدا می کنند.

این تصمیم برای مایکروسافت بسیار تحقیرکننده است. در سال های پیش اینترنت اکسپلورر سهمی بالاتر از 90 درصد در میان کاربران داشت؛ با این حال ردموندی ها نتوانستند در برابر مرورگر کروم گوگل مقاومت کنند و در نهایت شکست را پذیرفتند.

کروم از سال 2013 به موتور Blink مجهز شده است. گوگل با ایجاد این تغییر در مرورگر خود توانست به بخش بالایی از بازار دست پیدا کند، البته در این موفقیت مایکروسافت نیز نقش بسزایی داشت.

در سال 2014، یکسال قبل از عرضه ویندوز 10 مایکروسافت اعلام کرد کاربران باید مرورگر خود را به آخرین نسخه اینترنت اکسپلرورر بروزرسانی کنند. با اعلام این خبر، بسیاری از کاربران ویندوز تصمیم به استفاده از مرورگر کروم به‌جای Internet Explorer گرفتند.

از ژانویه 2016 تا پایان همان سال، مایکروسافت با کاهش 22 درصدی کاربران مرورگر خود مواجه شد. در سال 2017، کاربران این مرورگرها، مایکروسافت اج و اینترنت اکسپلورر با کاهش 35 درصدی روبه‌رو شدند.

با توجه به کاهش تعداد بالای کاربران، استفاده از موتور Blink برای بازسازی مرورگر Edge مایکروسافت یک تصمیم منطقی به نظر می رسد. خواندن مقاله رفع مشکل باز نشدن مرورگر Edge در ویندوز 10 را به شما توصیه می کنیم .

چنانچه در خصوص نصب ویندوز 10 اشکال یا سوالی دارید ، توصیه می کنیم مقاله بوت ویندوز 10 را مطالعه فرمایید.

منبع : قطره