پلیس فتا: 36 میلیون نفر عضو تلگرام و طلاگرام هستند

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۰/۰۴

از ابتدای امسال تاکنون 41 هزار مورد از جرایم مختلف مربوط به فضای مجازی گزارش شده است که پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به 58 هزار مورد برسد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی (فتا) گفت: بر اساس آخرین آمار موجود، 35 میلیون نفر در فضای مجازی عضو کانال های تلگرام و طلاگرام (تلگرام طلایی) هستند.

به گزارش خبرنگار انتظامی ایرنا، سردار سیدکمال هادیان فر روز چهارشنبه در حاشیه نشست سراسری فرماندهان و روسای پلیس فتا در جمع خبرنگاران افزود: بر همین اساس از ابتدای سال گذشته تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل جرایم در فضای مجازی 71 درصد رشد و کشف جرایم نیز 80 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه کشف جرایم در پلیس فتا از زمان گزارش، 15 روز به طول می انجامد، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 41 هزار مورد از جرایم مختلف مربوط به فضای مجازی گزارش شده است که پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به 58 هزار مورد برسد.

هادیان فر ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین جرایم فضای مجازی مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب های مردم است، با هماهنگی به عمل آمده با بانک ها مقرر شده است در صورت تقاضای مردم تمام بانک ها رمزهای یک بار مصرف در اختیار آنان قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: در دومین مرحله اجرای طرح ایمن سازی فضای مجازی به سراغ دستگاه های خودپرداز رفته و 500 هزار دستگاه ATM سراسر کشور را ساماندهی خواهیم کرد.

رئیس پلیس فتا گفت: هم اکنون در استارتاپ ها یا فضای کسب و کار مجازی شاهد سه هزار و 200 درصد رشد هستیم که پلیس فتا نیز از آنان در چارچوب قانون حمایت خواهد کرد و آنها نیز باید از اطلاعات مردم صیانت کنند.

وی اضافه کرد: 51 هزار نفر در صف نوبت دریافت اعتماد الکترونیک هستند که تا امروز 32 هزار نفر نماد اعتماد دریافت کرده اند.

هادیان فر درباره جرایم در فضای مجازی تصریح کرد: جرایم در اینستاگرام 24 درصد رشد اما در تلگرام 41 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است که البته تلگرام به دلیل فیلتر شدن نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی افزود: اکنون 42 هزار نفر همیار پلیس فتا در سراسر کشور فعال هستند که در سال گذشته نیز به 210 هزار دانش آموز در این ارتباط آموزش های فضای مجازی ارائه شد.

هادیان فر اظهار داشت: اکنون در 146 نقطه کشور مراکز پلیس فتا فعال است و در آینده نزدیک در مناطقی که دارای 150 هزار نفر جمعیت باشند، مراکز پلیس فتا راه اندازی خواهد شد.

 

اگر برای ورود به تلگرام با مشکل عدم دریافت کد تلگرام مواجه شدید مقاله دریافت نکردن کد تلگرام را مطالعه کنید. همچنین اگر اینستاگرام شما هک شده می توانید برای پس گرفتن اکانت اینستاگرام مقاله بازیابی اکانت اینستا را مطالعه کنید.


منبع: سایت خبری تحلیلی عصر ایران