یک حمله امنیتی جدید در گوگل کروم سبب فریز شدن ویندوز 10 می‌شود!

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۰/۰۹

یک مشکل جدید در مرورگر کروم گوگل کشف شده است که این پتانسیل را دارد سبب هنگ کردن کامل ویندوز 10 گردد. این باگ جدید، با معرفی خود به عنوان پشتیبان فنی قلابی، سبب فریز شدن کامل ویندوز 10 شده و با نمایش اطلاعیه‌ای به کاربر اعلام می‌دارد سیستم به ویروس آلوده شده است.

باگ یافت شده با استفاده از یک کد اسکریپت برای ایجاد یک چرخه (Loop)، سبب بسته شدن تب‌ها یا خود مرورگر می‌شود. این پیام که به صورت پاپ‌آپ به نمایش در می‌آید با ادعای اینکه از سمت وبسایت پشتیبان مایکروسافت ارسال شده است به شما در مورد ویروسی شدن کامپیوتر و در خطر بودن پسورد‌ها، تاریخچه وبگردی‌ها، اطلاعات کارت‌های اعتباری و دیگر موارد هشدار می‌دهد و چون این باگ به شکل یک چرخه عمل می‌کند، هر بار که شما سعی می‌کنید آن را ببندید بار دیگر باز می‌شود و مصرف منابع و استفاده از سخت‌افزار کامپیوتر را تا 100 درصد بالا می‌برد تا زمانی که دستگاه به طور کامل از کار بیافتد! چنانچه قصد آپدیت مروگر گوگل کروم را دارید ، مقاله ، به روزرسانی مرورگر گوگل کروم را مطالعه فرمایید.

هر چند به نظر می‌رسد این مسئله یک گروگان‌گیری اینترنتی است، با این حال شما می‌توانید به راحتی جلوی آن را بگیرید برای این منظور کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

با راست کلیک بر روی نوار وظیفه ویندوز، برنامه Task Manager را بازکنید.
به تب Processes بروید.
بر روی گزینه Google Chrome یا GoogleChrome.exe کلیک کنید.
از گوشه سمت راست در پایین بر روی دکمه End Task کلیک کنید.

همچنین مطمئن شوید که بار دیگر که گوگل‌کروم را باز می‌کنید تب‌های قدیمی Restore نشده و باز نشوند. بهترین راه برای مقابله با این گروگان‌گیری‌های اینترنتی این است که پیش از اجازه دسترسی به آنها یا حتی پرداخت هرگونه وجهی، از واقعی بودن اطلاعات و پیشینه آنها اطمینان حاصل کنید. در هر حال این اولین بار نیست که چنین حملاتی به بهانه پشتیبانی فنی، در مرورگر کروم پیش می‌آید. در اوایل سال جاری هم، مورد مشابهی به همه مرورگر‌های مهم دنیا حمله نمود و تنها مرورگر اج خود شرکت مایکروسافت از این حمله در امان بود! اگر در مورد کار با این مرورگر سوالی در ذهن شماست ، مقاله مرورگر مایکروسافت اج در ویندوز 10 را مطالعه کنید.

در پایان این نکته را کاملا توجه کنید که هرگز شرکت‌های بزرگی چون مایکروسافت، از کاربران خود برای به‌روزرسانی و رفع باگ‌ها یا اطلاع‌رسانی در مورد آلوده شدن سیستم‌عامل، تقاضای پول نمی‌کنند مگر اینکه بعد از بررسی و چک کامل سیستم، با شناسایی مشکلات احتمالی و رفع کامل آن هزینه وصول شود!

منبع : آی تی رسان