مشخصات کارت گرافیک های سری rtx انویدیا برای لپتاپ افشا شد

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۰/۰۹

شرکت انویدیا معمولا پس از معرفی نسل جدید کارت گرافیک های خود، از نسخه موسوم به «Mobility» برای لپتاپ ها نیز رونمایی می کند. حال پس از عرضه محصولاتی همچون GeForce RTX 2060 و Geforce RTX 2070، مشخصات نسخه لپتاپ کارت گرافیک های جدید سری RTX انویدیا که هنوز توسط شرکت به صورت رسمی معرفی نشده اند، از طریق یک تولید کننده چینی به بیرون راه یافته است. 

اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت CJSCOPE به چهار مدل کارت گرافیک مخصوص لپتاپ سری RTX انویدیا اشاره دارد که همه آنها با معماری ۱۲ نانومتری تولید شده و از رابط MXM بهره می برند و به احتمال قوی در نوت بوک های سنگین وزن (گیمینگ) با پردازنده های Core i9 اینتل به کار گرفته خواهند شد. 

نخستین مدل با نام کامل GeForce RTX 2060 MXM از ۶ گیگابایت رم اختصاصی GDDR6 برخوردار بوده و سرعت حافظه آن به ۱۴ گیگابیت در ثانیه می رسد. ۲۰۶۰ همچنین باس حافظه ۱۹۲ بیتی داشته و با ۱۵۳۶ هسته کودا و فرکانس پردازنده ۹۶۰ مگاهرتز، از پس اکثر بازی های روز بر خواهد آمد. 

مدل بعدی از سری RTX انویدیا برای لپتاپ GeForce RTX 2070 MXM است که ۸ گیگابایت رم GDDR6 داشته و با باس حافظه ۲۵۶ بیتی، سرعت حافظه ۱۴ گیگابیتی، فرکانس پردازنده ۱۳۰۰ مگاهرتزی و ۲۳۰۴ هسته کودا به دست مشتریان خواهد رسید. 

مدل GeForce RTX 2080 Ti MXM دارای ۴۳۵۲ هسته کودا است 
در نهایت مدل GeForce RTX 2080 MXM را داریم که در دو نسخه معمولی و Ti عرضه می شود. نسخه معمولی از مشخصات مشابهی با مدل ۲۰۷۰ برخوردار بوده و تنها فرکانس پردازنده در آن به ۱۵۹۰ مگاهرتز رسیده و تعداد هسته های کودا هم به ۲۹۴۴ عدد افزایش یافته است. اما در نسخه Ti شاهد رم ۱۱ گیگابایتی و باس حافظه ۳۵۲ بیتی هستیم که با همراهی ۴۳۵۲ هسته کودا، توانمندترین کارت گرافیک لپتاپی انویدیا محسوب خواهد شد. 

گفتنی است اطلاعات مذکور هنوز به صورت رسمی توسط انویدیا تایید نشده و احتمالا برای آگاهی از مشخصات دقیق و توانمندی های واقعی کارت گرافیک های لپتاپ سری RTX انویدیا باید تا نمایشگاه CES 2019 منتظر بمانیم.

اگر مشکل تصویر ندادن مانیتور را دارید ، مقاله نیم سوز شدن کارت گرافیک را مطالعه فرمایید.

منبع : دیجیاتو