تشخیص آنلاین بودن کاربران اینستاگرام در دایرکت

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۰/۱۰

 هر شخصی در زندگی حداقل صد بار سر آنلاین بودن یا نبودن دعوا کرده است. امروزه اینستاگرام با قابلیت جدید خود یعنی قابلیت تشخیص آنلاین بودن به این اپلیکیشن کمک کرده که دیگر نگران دروغ گفتن‌های پیاپی اطرافیان نباشید.  

اینستاگرام کم بود حالا قابلیت تشخیص آنلاین بودن در اینستاگرام هم به این اپلیکیشن اضافه شده است. با استفاده از این قابلیت دیگر نیاز نیست نگران دروغ گفتن‌های پیاپی اطرافیان بود. چون فهمیدن آنلاین بودن در اینستاگرام دیگر مثل آب خوردن است. البته اگر طرف مقابل شما تنظیمات اینستاگرام خود را تغییر نداده باشد. اصلا بگذارید از اول و خیلی ساده، قدم به قدم با هم پیش برویم.

در این مقاله نحوه تشخیص دادن این که شخصی در اینستاگرام آنلاین است یا نه و از همه مهمتر مخفی کردن آنلاین بود آموزش داده خواهد شد.

چگونه بفهمیم چه کسی در اینستاگرام آنلاین است؟

این قابلیت جدید اینستاگرام تنها برای کاربرانی کار می‌کند که از آخرین نسخه به روز اینستاگرام استفاده می‌کنند. پس برای تشخیص آنلاین بودن در اینستاگرام باید یک کار بسیار مهم بدهید و ابتدا اینستاگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

بعد از آپدیت اینستاگرام، به قسمت دایرکت‌های خود رفته، می‌بینید که زیر نام کاربری افرادی که با آنها چت کرده‌اید آنلاین بودن در اینستاگرام و یا زمان آخرین آنلاین بودن در اینستاگرام نوشته شده است. ممکن است در بعضی ورژن‌های اینستاگرام هم یک چراغ سبز کنار اسم‌ افرادی که آنلاین هستند نمایش داده شود.

اما این اعداد و کلمات به چه معناست؟

Active 23m ago = آخرین آنلاین بودن در اینستاگرام ۲۳ دقیقه پیش

Active 1h ago = آخرین آنلاین بودن در اینستاگرام یک ساعت پیش

Active now = همین الان آنلاین است

نکته مهم در این مساله این است که تاریخ آنلاین بودن را با تاریخ ارسال آخرین پیام اشتباه نگیرید.

مخفی کردن آنلاین بودن در اینستاگرام

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که هیچ تمایلی به سرک کشیدن در کار دیگران ندارند! اینگونه آدم‌ها علاقه‌ای هم ندارند کسی در کار آنها فضولی کند. مسلما فهمیدن آنلاین بودن در اینستاگرام برای همه مهم نیست و خیلی‌ها هستند که دوست ندارند ساعت ورود و خروج آنها به اینستاگرام برای دیگران نمایش داده شود. به همین منظور اینستاگرام یک راهکار ساده آماده کرده است؛ مخفی کردن آخرین آنلاین بودن در اینستاگرام.

اگر اطلاعات آخرین بازدید یک کاربر نمایش داده نمی‌شود، آن کاربر گزینه نمایش آنلاین بودن در اینستاگرام را غیر فعال کرده است. اگر می‌خواهید ساعت بازدید خود را از دیگران پنهان کنید، پس طبق مراحل زیر پیش بروید و این گزینه را برای خود غیر فعال کنید:

۱) تنظیمات اینستاگرام

ابتدا روی آیکون سه نقطه بزنید و به بخش تنظیمات اینستاگرام بروید. در این بخش می‌توانید آخرین آنلاین بودن خود را مخفی کنید. به یاد داشته باشید که در قسمت تنظیمات می‌توانید تمام قسمت‌های اینستاگرام خود را تحت کنترل داشته باشید و آن را طبق سلیقه خود تغییر دهید. تنظیمات اینستاگرام ممکن است در نگاه اول پیچیده به نظر برسد، اما اگر یک بار برای همیشه بدانید که هر گزینه چه کاری انجام می‌دهد باعث می‌شود که اینستاگرام خود را به بهترین حالت تنظیم کنید.

۲) گزینه Activity Status را انتخاب کنید

۳) گزینه Show Activity Status را خاموش کنید

زمانی که چراغ این گزینه را خاموش می‌کنید، دیگر فهمیدن آنلاین بودن در اینستاگرام برای هیچکدام از فالوورها امکان‌پذیر نیست. توجه داشته باشید که زمانی که آنلاین بودن خود را از دیگران پنهان می‌کنید، اینستاگرام هم آنلاین بودن کاربران دیگر را از شما پنهان کرده و نشان نمی‌دهد. یعنی اگر این گزینه را خاموش کردید، دیگر نمی‌توانید بفهمید چه کسی در اینستاگرام آنلاین است.

 

اگر هنگام استفاده از این اپلیکیشن با خطای عضویت در اینستاگرام مواجه شدید می توانید به کمک مقاله رفع مشکل ورود به اینستاگرام برای برطرف کردن آن اقدام کنید. اگر هم در آیفون خود با کمبود حافظه مواجه شدید ، می توانید  cache اینستاگرام ایفون خود را پاک کنید تا مشکل برطرف شود. در این خصوص به مقاله پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون مراجعه کنید.
علاوه بر آن اگر برای عکس گذاشتن در استوری با مشکل روبرو شدید مقاله قابلیت جدید اینستاگرام استوری را مطالعه کنید.

 

منبع: اخبار رسمی