کلاهبرداری تحت عنوان فروش سیم کارت

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۰/۱۵

مدیرمخابرات منطقه کرمانشاه گفت: به تماس های تلفنی و پیامکی تحت عنوان فروش سیم کارت یا اهدای جوایز پاسخ مثبت ندهید.

 

به گزارش   خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه اعلام کرد : اخیراً تعدادی از شهروندان از تماس های تلفنی اشخاص مبنی بر فروش سیم کارت و اهدای جوایز گوناگون همراه اول سوال دارند که بایستی اعلام کنیم شرکت ارتباطات سیار ( همراه اول )یا کارکنان مخابرات استان تحت هیچ عنوان برای فروش سیم کارت‌هایی باشرایط ویژه و یا جوایز و قرعه کشی  به صورت تلفنی و یا ارسال پیامک بامشترکین عزیز تماس نمی گیرند و از شهروندان عزیز خواست که به این گونه تماسهای تلفنی پاسخ مثبت ندهند.


اگر از اپراتور های رایتل و ایرانسل استفاده می کنید برا اطلاع از نحوه انجام تنظیمات اینترنت رایتل و ایرانسل مقالات فعال سازی اینترنت 3g رایتل و اینترنت همراه ایرانسل را مطالعه فرمایید.


 قبادیان افزود : سرویس@های ویژه ای از قبیل مکالمات با تخفیف 50 درصدی و رایگان بودن آن در روزهای تعطیل , اینترنت رایگان یکساله  از جمله مواردی است که افراد سودجو با عناوین مختلف و بعضاً از طریق شماره سایر اپراتورها مبادرت به فریب مردم از طریق تماس تلفنی با مشترکین نموده و به صورت نقدی وجوه مختلفی را درب منزل یا در محل کار از افراد اخذ می نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان اظهار داشت : این افرادحتی به نام شبکه های رادیویی اقدام به کلاهبرداری نموده و ممکن است شهروندان را به سمت دستگاههای ATM(خودپرداز)کشانده و به عناوین مختلف از آنها موجودی حساب بگیرند که تمامی این اقدامات مجرمانه بوده و منشاء کلاهبرداری است.

وی  همچنین به چنین افرادی که با هدف سودجویی موجبات ضرر و زیان مردم را فراهم می آورند توصیه کرد ، از ادامه ی چنین اقداماتی خودداری نمایند زیرا قانون، مجازاتهای سنگینی را پیش بینی کرده است.

وی افزود : از مشترکین عزیز استان نیز میخواهیم در صورت مشاهده چنین مواردی ، سریعاً پلیس فتا را درجریان امر قرار دهند.

مسیب قبادیان ، مدیرمخابرات منطقه کرمانشاه اعلام داشت: تنها درگاه معتبر و قانونی برای خرید سیم کارت ، مراجعه به سایت www.mci.ir و یا مراجعه حضوری به دفاتر فروش معتبر سرتاسر استان است.

اگر از سیمکارت همراه اول استفاده می کنید برای اطلاع از نحوه فعال سازی اینترنت همراه اول مقاله اینترنت 3g همراه اول را مطالعه فرمایید.

کاربران گوشی های اندرویدی می توانند در صورت رویارویی با مشکل عدم شناسایی سیم کارت در اندروید مقاله حل مشکل نخواندن سیم کارت را مطالعه کرده و برای برطرف نمودن آن اقدام کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان