چگونه مجوز دسترسی برنامه‌ها یا سرویس‌های اینترنتی به حساب اینستاگرام را لغو کنیم؟

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۰/۱۶

بسیاری از برنامه‌ها و سرویس‌های اینترنتی در صورت اجازه شما می‌توانند به حساب کاربری اینستاگرام‌تان متصل شوند. هر چند که حساب اینستاگرام مانند اکانت‌های گوگل و فیس‌بوک به عنوان شناسه تشخیص هویت و لاگین، شناخته نمی‌شود ولی برخی از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها برای لاگین، از حساب اینستاگرام پشتیبانی می‌کنند.

هرچند تعداد چنین برنامه‌هایی زیاد نیست ولی در هر صورت وجود دارند. اگر زمانی این کار را کرده‌اید و اکنون مایلید مجوز اتصال این برنامه یا سرویس را به حساب اینستاگرام خود حذف کنید می‌توانید این کار را از طریق رابط کاربری اینستاگرام‌تان انجام دهید. ولی نکته اینجاست که شما نمی‌توانید این کار را از طریق نسخه موبایلی اینستاگرام انجام دهید و تنها از طریق نسخه وب می‌توانید آنها را حذف کنید!

اگر تمایل دارید لیست جستجوهای انجام شده اینستاگرام را پاک کنید یا به دنبال راهی برای خروج از ریپورت اینستاگرام هستید ، مقالات آخرین سرچ های اینستاگرام و نرم افزار ریپورت اینستاگرام را بررسی کنید.

پس مرورگر خود را باز کنید و از این لینک به صفحه لاگین وبسایت اینستاگرام بروید.
اطلاعات ورود خود را وارد کنید.
به پروفایل خود بروید.
بر روی آیکن چرخ‌دنده کلیک کنید تا وارد بخش ویرایش پروفایل شوید.
در پنجره پاپ‌آپی که باز می‌شود بر روی گزینه Authorized Apps کلیک کنید.
در ادامه وارد صفحه‌ای می‌شوید که می‌توانید لیست کامل برنامه‌ها و سرویس‌هایی را که به حساب اینستاگرام‌تان متصل هستند، مشاهده نمایید. در زیر هر برنامه یا سرویس، یک دکمه لغو دسترسی وجود دارد. روی آن کلیک کنید و تایید کنید که مایلید دسترسی این برنامه یا سرویس لغو گردد.
بدین ترتیب دیگر آن برنامه یا سرویس اجازه دسترسی به حساب اکانت اینستاگرام شما را نخواهد داشت. اگر می خواهید جاسوس اینستاگرام را بشناسید ، مقاله بازدیدکنندگان اینستاگرام را حتما مطالعه کنید.

البته دقت داشته باشید با این کار در سرویسی مانند IFTTT، نه دیگر پستی بر روی حساب شما ارسال خواهد شد و نه دیگر شما قادرید بر روی آن پست ارسال نمایید. با این حال نگران نباشید اگر به اشتباه یک سرویس را لغو کردید یا بعدا از حذف کردن اپلیکیشنی پشیمان شدید، بار دیگر می‌توانید اجازه دسترسی به اینستاگرام‌تان را برای آنها صادر کنید. برای اینکار نیز کافی است به اپلیکیشن یا سرویس مورد نظر رفته و از بخش ورود با اینستاگرام، گزینه مربوطه را کلیک کنید و سپس بار دیگر اجازه دسترسی به حساب اینستاگرام را برای آن تایید نمایید.

دقت کنید که حذف دسترسی اپلیکیشن‌ها از حساب اینستاگرام، موجب حذف داده‌های ذخیره شده نخواهد شد. بنابراین اگر شما معتقدید که برنامه مورد نظر مخرب است یا از اطلاعات شما به هر نحوی سواستفاده می‌کند، طبیعتا بهترین کار حذف دسترسی آن است اما باز هم تضمینی نیست که اطلاعات موجودتان بر روی آن برنامه یا سرویس حذف گردد، پس اگر مشکوک به نقض حریم خصوصی و بهره‌برداری غیرمجاز از اطلاعات شخصی‌تان هستید، در این شرایط ابتدا در خود برنامه یا سرویس بگردید تا اگر راهی برای حذف اطلاعات موجود، وجود دارد، از آن استفاده کنید و سپس اقدام به حذف دسترسی به حساب اینستاگرام نمایید. برای استفاده از چند اکانت روی یک گوشی ، از روش آموزش داده شده در مقاله اکانت دوم اینستاگرام استفاده کنید.

با اینکه نسخه وب اینستاگرام از بسیاری از قابلیت‌های اولیه و اصلی این شبکه اجتماعی محبوب، مانند آپلود عکس، ویدیو، گذاشتن استوری و چت و … برخوردار نیست با این حال برای حذف دسترسی به حساب اینستاگرام حتما باید از طریق آن وارد شوید. این موضوع با توجه به هوشمند بودن نسخه موبایلی بسیار تعجب برانگیز است! اگر قصد دانلود کردن عکس پروفایل را دارید ، مقاله دانلود عکس پروفایل اینستاگرام را مطالعه فرمایید.

منبع : آی تی رسان