معرفی برترین طرح های چاپگر سه بعدی در سال 2018

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۰/۲۳

پرینترهای سه بعدی فناوری های جدیدی هستند که با سرعت زیاد در حال پیشرفت بوده و هر طرح کامپیوتری را به صورت یک نمونه واقعی و با دقت بسیار بالا چاپ می کنند. در همین راستا بسیاری از کمپانی های تولیدی به منظور صرفه جویی در زمان و نیروی انسانی، از فناوری چاپگر سه بعدی بهره گرفته و معماری ها و طرح های شگفت انگیز و جذابی را به نام خود ثبت کردند. سال 2018 میلادی با تمام فراز و نشیب های بسیار در حوزه فناوری، آخرین روزهای خود را سپری می کند. همین امر نیز بهانه ای برای بررسی جذاب ترین معماری ها و طرح های تولیدی با بهره گیری از فناوری چاپگر سه بعدی را فراهم کرده است. 

 پل عابر پیاده

هفته جاری طرح جذابی از پل عابر پیاده چاپ شده در هلند رونمایی شد. این طرح که طی 4 سال گذشته به مرحله اجرا گذاشته شده بود در سال 2019 میلادی در شهر آمستردام نصب خواهد شد. در ابتدا قرار بود پل موردنظر با 12 مترارتفاع بر بالای رودخانه ای پر از آب چاپ شود. اما نگرانی های لجستیکی و زیست محیطی برای مدتی طولانی اجرای این طرح را به تعویق انداخته و در نهایت قرار بر این شد که سیستم های روباتیک در کارخانه ای مستقر شده و پس از نهایی شدن چاپ پل، این فناوری را به مکان مورد نظر انتقال دهند.

خانه های مسکونی

 در سال جاری میلادی استفاده از چاپگرهای سه بعدی در ساخت و ساز تجربه بسیاری جدید و متفاوتی را به منصه ظهور گذاشت. در ماه مارس شرکت ساخت و ساز نیو استوری در همکاری با کمپانی (آیکون) ادعای ساخت نخستین خانه چاپ شده با مجوز ساخت و ساز از نهادهای رسمی در آمریکا را مطرح کردند. این کمپانی اعلام کرد که با بهره گیری از چاپگرهای پیشرفته سه بعدی قادر به ساخت خانه ای 60 متری در یک روز است.  اولین خانه چاپ شده نیز در تگزاس رونمایی شد. این کمپانی اعلام کرده است پروژه بعدی در السالوادور در سال جدید میلادی راه اندازی خواهد شد. پس از آن نیز دانشگاه صنعتی ایدنوفین اولین خانه چاپ شده را طراحی کرده و خانواده ای را برای زندگی در آن مستقر کرد.

صنعت خودروسازی

صنعت خودروسازی از ابتدای ظهور فناوری های چاپگر سه بعدی در این عرصه فعال بوده و بسیاری از خودروسازان مشهور سرمایه گذاری های کلانی را به این حوزه اختصاص داده اند. به طور مثال شرکت BMW ( بی ام و) از دهه ۸۰ میلادی با سرمایه گذاری گسترده این فناوری  را در صنعت خودروسازی آلمان توسعه داده است. در حال حاضر این کمپانی بسیاری از قطعات خودروها از جمله نگهدارنده های چراغ های راهنما، دکمه قفل مرکزی، ترمز دستی الکترونیکی و سوکت ها را با استفاده از این فناوری چاپ و طراحی کرده است. این کمپانی آلمانی در سال جاری رکورد جدید را به نام خود ثبت کرده و اعلام کرد با بهره گیری از فناوری چاپ سه بعدی بیش از 20 هزار نوع از قطعات خودرو را طراحی و تولید کرده است.

صنعت داروسازی

محققان دانشگاه واشنگتن در سال جاری بطری داروی هوشمندی را طراحی و تولید کردند که به ادعای آن ها بدون نیاز به باطری اطلاعات مورد نیاز در نحوه استفاده از ان ها را به کاربر ارسال می کند. آنتن های جاسازی شده در این بطری ها با فناوری چاپگر سه بعدی طراحی شده و به محض باز شدن در آن فعال میشود. محققان اعلام کردند این سیستم چاپ شده به دلیل انتقال الگوی ثابتی از اطلاعات مورد نیاز برای مصرف دارو، می تواند در آینده ای نه چندان دور نظارت بر نحوه مصرف دارو در سالمندان نظارت دقیق داشته و نگرانی های بسیار در این حوزه را رفع کند.

اگر مشکل چاپ نشدن حاشیه در ورد را دارید  یا به دنبال روش پرینت دو صفحه a5 در a4 هستید ، مقالات تنظیمات پرینت در ورد و تبدیل a4 به a5 در ورد را بررسی کنید.

منبع : ایران آنلاین