جدیدترین کارت گرافیک دنیا معرفی شد

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۰/۲۳

ابزار GPU Tweak علاوه بر امکان تغییر در فرکانس پردازنده گرافیکی، حافظه، ولتاژ و سرعت فن، امکان متمرکز کردن قدرت پردازنده گرافیکی روی پردازش‌های سه بعدی را نیز دارا می باشد که این موضوع باعث می‌شود تا در زمان اورکلاک کارت گرافیک به رکورد های بالاتری دست پیدا کرد.

عصر ایران - در چند روز اخیر کمپانی AMD با معرفی فناوری ساخت 28 نانومتری در پردازنده های گرافیکی، توانست کارت گرافیک جدید HD 7970 را تولید نماید. کمپانی ایسوس به عنوان یکی از همکاران رده اول AMD، کارت گرافیک قدرتمند Asus HD 7970 را با داشتن سه گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5 تولید و به بازار عرضه کرده است تا بار دیگر قوی‌ترین کارت گرافیک موجود در بازار را به نام خود ثبت نماید. در کنار استفاده از پردازنده گرافیکی قدرتمند و حافظه گرافیکی GDDR5، ایسوس برای این سری از کارت‌های گرافیک ابزاری انحصاری به نام GPU Tweak در نظر گرفته که به کمک آن و با تغییر فرکانس، ولتاژ و سرعت فن امکان اورکلاک کارت گرافیک در هر لحظه و به سادگی ممکن می‌سازد. در کنار استفاده از پردازنده گرافیکی قدرتمند، استفاده از رابط PCI-Express 3.0 باعث می‌شود تا شاهد بالاترین میزان کارایی در بازی‌های امروزی مبتنی بر DirectX 11 باشیم.

استفاده از معماری ساخت 28 نانومتری در ساخت پردازنده های گرافیک جدید به کار گرفته شده در این کارت ، منجر به کاهش توان مصرفی و گرمای کمتر شده و امکان استفاده از تعداد بیشتری ترانزیستور را در ساختار پردازنده گرافیکی را فراهم می سازد که خود در نهایت باعث افزایش کارایی خواهد شد. وجود سه گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5 و رابط حافظه 384 بیتی، پهنای باند کافی برای پشتیبانی از دقت‌های تصویر بسیار بالا و دقیق‌ترین جزییات تصویری را فراهم نموده و سرعت انتقال اطلاعات بین کارت گرافیک و مادربورد را به نحو چشمگیری افزایش می‌دهد.

این کارت گرافیک از فناوری‌های به روز شده و انحصاری AMD نیز پشتیبانی می نماید. وجود دو پل CrossfireX امکان نصب حداکثر چهار کارت گرافیک از این سری در کنار یکدیگر را ممکن می‌سازد و خروجی‌های متنوع تصویری نیز می‌تواند از حداکثر شش صفحه نمایش پشتیبانی نماید.

ابزار GPU Tweak علاوه بر امکان تغییر در فرکانس پردازنده گرافیکی، حافظه، ولتاژ و سرعت فن، امکان متمرکز کردن قدرت پردازنده گرافیکی روی پردازش‌های سه بعدی را نیز دارا می باشد که این موضوع باعث می‌شود تا در زمان اورکلاک کارت گرافیک به رکورد های بالاتری دست پیدا کرد. 

همچنین این ابزار می‌تواند به طور خودکار درایور کارت گرافیک و بایوس آن را به روز رسانی کرده و وضعیت کارت گرافیک در هر لحظه را از طریق یک گجت در ویندوز 7 به کاربر نمایش دهد. برای افزایش هر چه بیشتر دقت در نمایش فرکانس‌ها و وضعیت کارت گرافیک، Asus با همکاری سایت TechPowerUp، ابزار GPU-Z را به طور مجتمع در نرم افزار GPU Tweak قرار داده است تا محیط کاربر پسند تری را ایجاد نماید. 

اگر مشکل تصویر ندادن مانیتور برای شما دردسرهایی را ایجاد کرده است ، توصبه می کنیم مقاله علائم سوختن کارت گرافیک را بررسی کنید.

منبع : عصر ایران