پلی استور حالا به آزادسازی فضای حافظه گوشی شما کمک می کند

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۰/۲۴

در آخرین آپدیت پلی استور گوگل حالا بخشی برای نمایش فضای اشغال شده توسط اپلیکیشن ها و آزادسازی فضای حافظه اضافه شده است.

نسخه جدید پلی استور حالا قابلیتی برای نمایش مقدار حافظه خالی گوشی شما برای نصب اپلیکیشن ها و آزادسازی فضای حافظه گوشی دارد. قابلیت جدید Storage پلی استور درصد و میزان حافظه خالی را نمایش می دهد. برای نمایش این ویژگی کافیست در پلی استور منوی کشویی را باز کرده و روی My Apps & games تپ کنید. سپس وارد زبانه Installed شوید و در بالای صفحه می توانید نوار حافظه را مشاهده کنید. برای حل مشکل کمبود حافظه مقاله پر شدن حافظه اصلی گوشی اندروید را بررسی کنید.

علاوه بر این اگر حافظه گوشی شما تقریبا پر باشد می توانید با لمس این نوار حافظه به صفحه ای برای پاکسازی حافظه بروید. در این بخش می توانید اپلیکیشن های کم استفاده را حذف کنید تا فضای اشغال شده توسط آن ها را دوباره به دست بیاورید. پلی استور به صورت خودکار اپلیکیشن های کم کاربرد و کم استفاده شما را برای حذف پیشنهاد می دهد اما می توانید هر تعداد از آن ها را که بخواهید یکجا Uninstall کنید. کافیست گزینه های مورد نظر خود را انتخاب کرده و دکمه سبز FREE UP را لمس کنید. 

قابلیت آزادسازی فضای حافظه خصوصا برای کاربرانی که گوشی های اقتصادی با حافظه داخلی محدود دارند مفید است و شما را از نصب اپلیکیشن های مختلف و یا جستجو در تنظیمات گوشی بی نیاز می کند.

اگر مشکلی در دانلود نکردن گوشی ، کار نکردن گوگل پلی یا پیام خطا در گوگل پلی استور دارید مطالعه مقالات دانلود نکردن اندروید ، کار نکردن گوگل پلی استور ، رفع تحریم گوگل پلی و خطاهای گوگل پلی استور را از دست ندهید.

منبع : فارنت