مایکروسافت دستخط شما را جعل می کند

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۰/۲۵

یکی از جالب ترین برنامه های مایکروسافت که اخیرا منتشر شده و هیچ ارتباطی با ویندوز و آفیس ندارد، برنام مرتبط با دستخط موسوم به font maker است. با کمک این برنامه شما می توانید فونت اختصاصی را از دست خط خود ایجاد کنید.

به گزارش نامه نیوز، مایکروسافت برنامه "Font Maker" را در یک پست وبلاگی برای افرادی که نسخه های اولیه ویندوز ۱۰ را در ماه ژوئن آزمایش کردند، ارائه کرد. 

این برنامه فونت های "TrueType" را تولید می کند که می تواند در برنامه های مختلف مانند «Word» در رایانه های ویندوز و Mac استفاده شود.نکته جالب این است که مایکروسافت در مورد این برنامه هیاهوی بسیاری به راه نینداخت و تقریبا بی سر و صدا از این برنامه رونمایی کرد. 

فراموش نکنید که برنامه مذکور، تنها در نسخه های جدیدتر ویندوز ۱۰ کار می کند و شما می توانید آن را با یک قلم روی یک دستگاه با صفحه نمایش لمسی استفاده کنید. این برنامه یک محدودیت هم دارد. چرا که فعلا فقط برای انگلیسی زبانها در دسترس است. 

نحوه استفاده از فونت ساز مایکروسافت 

_ابتدا برنامه را از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنید 

_هنگامی که آن را باز میکنید، یک صفحه نمایش را نشان می دهد که جعبه های کوچک، یکی برای هر حرف، و حروف کوچک قرار دارد 

_جعبه ای نیز برای علامت ها و نشانه های نقطه گذاری وجود دارد 

_قلم را بردارید و به دلخواه خود متنی بنویسید 

_ اگر قلم شما مانند قلم سرفیس است که گزینه پاک کردن برخی ایرادها را هم دارد می توانید از آن استفاده کنید 

_هنگامی که شما متن خود را به طور کامل نوشتید و از متن راضی بودید می توانید روی Next کلیک کنید 

_حالا یک نسخه از فونت خود را می بینید 

_حتی اگر این فونت، دلخواه شما نباشد می توانید با کمک برخی گزینه ها فونت را تغییر داده و اصلاح کنید 

_هنگامی که برنامه فونت خود را تولید می کند، می توانید از آن در اندازه های مختلف استفاده کنید 

اگر می خواهید فونت خود را در کامپیوتر یا سیستم فعلی خود حفظ کنید، فایل را در File Explorer پیدا کنید و آن را باز کنید. آمار نصب و بستن پنجره (اکنون میتوانید با رفتن به Control Panel> Appearance and Personalization> Fonts به آن دسترسی پیدا کنید.) سپس برنامه ای را که می توانید یک فونت را انتخاب کنید باز کنید و ببینید که ذخیره شده است.

اگر در خصوص نصب فونت در ویندوز سوالاتی ذهن شما را به خود مشغول کرده است ، توصیه می کنم مطالعه مقاله اضافه کردن فونت به ورد را از دست ندهید.

منبع : نامه نیوز