گوگل نسخه جدید گوگل داکس - Google Docs را عرضه کرد

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۱/۰۲

کاربران گوگل از این پس می‌توانند نقشه‌ها و طراحی‌های کشیده شده خود را به طور مستقیم در گوگل داکس - Google Docs ذخیره کنند.

گوگل ویژگی کوچک ولی بسیار مفیدی را به نسخه جدیدش داکس اضافه کرده است. حال کاربران می‌توانند نقاشی‌ها و طراحی‌های خود را به طور مستقیم در گوگل داکس-Google Docs ذخیره و مشاهده نمایند.
گوگل داکس-Google Docs نرم‌افزاری آنلاین بسیار شبیه به نرم‌افزار word office مایکروسافت است و کاربردهای فراوانی دارد. با اینکه محبوبیت Google Docs به مراتب کمتر از word مایکروسافت است ولی گوگل در صدد است تا با ارائه نسخه‌های بروزرسانی شده این برنامه، تعداد کاربران آن را افزایش دهد.

گوگل داکس مانند word امکان تایپ، تنظیم، ویرایش و ده‌ها هزار فرآیند دیگر را روی اسناد دیجیتال فراهم می‌کند. تا پیش از عرضه نسخه جدید گوگل داکس کاربران نمی‌توانستند نقاشی‌ها، طرح‌ها و نقشه‌های خود را در این نرم‌افزار ذخیره کنند ولی اکنون تنها کافی است کاربر برنامه Google Docs را باز و در ابتدا به قسمت Insert  در نوار بالایی صفحه برورد، بعد گزینه Drawing را در نوار باز شده انتخاب کرده و سپس فایل ذخیره شده را با مشخص کردن آدرس دقیق محل قرارگیری اولیه آن در رایانه، به گوگل داکس انتقال داده و ذخیره کند.

نسخه بروزرسانی شده و جدید Google Docs از دوشنبه 17 دی ماه 1397 در دسترس کاربران قرار گرفته است. گوگل با ابراز خرسندی از ارائه نسخه جدید Google Docs گفت: «این نرم‌افزار کارهای ویرایشی اسناد دیجیتال را برای کاربران بسیار ساده می‌کند و مطمئناً تعداد بسیار زیادی از کاربران رایانه از آن استقبال خواهند کرد.» گوگل 15 روز نخست از تاریخ رسمی ارائه گوگل داکس جدید را برای جذب کاربران رایانه کافی و افزایش تعدان کاربران را بعد از این مدت بسیار متحمل دانست.

البته گوگل به هیچ‌ عنوان کار ساده‌ای در رقابت با نرم‌افزارهای قدرتمند آفیس مایکروسافت در پیش رو ندارد و باید دید این شرکت چه سیاست‌هایی را برای جدالی سخت با مایکروسافت در نظر گرفته است.

خوب است بدانید که شما می توانید با نصب فونت دلخواهتان روی ویندوز، به متن های تایپ شده در کامپیوتر ظاهر زیباتری ببخشید. اگر برای چاپ این متن ها با مشکل مواجه شدید مقاله آموزش کامل پرینت گرفتن را مطالعه فرمایید.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان