San Disk حافظه فلش ۴ ترابایتی با درگاه USB نوع C را رونمایی کرد

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۱/۰۲

حافظه‌ی جدید چهار ترابایتی سن‌دیسک باظرفیت‌ترین نمونه‌ی موجود در نوع خود است.

وسترن‌دیجیتال (Western Digital) در نمایشگاه CES 2019 نمونه‌ی مفهومی حافظه‌ی فلشی با ظرفیت چهار ترابایت را معرفی کرد که ازطریق درگاه USB نوع C به کامپیوترهای شخصی متصل می‌شود. البته باتوجه‌به ماهیت مفهومی‌بودن این حافظه، عرضه‌ی آن در آینده‌ی نزدیک و با قیمتی مناسب بعید به‌نظر می‌رسد. هدف وسترن‌دیجیتال از معرفی این حافظه، نمایش فناوری و توانایی‌های برند سن‌دیسک (SanDisk) در حوزه‌ی تولید حافظه‌های حجیم و سریع در ابعاد کوچک است. گفتنی است وسترن دیجیتال در سال ۲۰۱۶ و با مبلغ گزاف ۱۹ میلیارد دلار سن‌دیسک را خرید.


نظر به فرم‌فکتور این حافظه، پیش‌بینی می‌شود در ساخت آن از فناوری حافظه‌های ۹۶ لایه‌ی NAND با معماری QLC استفاده شده که توانایی ذخیره‌ی ۱.۳۳ ترابیت داده را در خود دارد. این فناوری که پیش‌تر در تابستان گذشته معرفی شد، نمونه‌ی بهینه‌‌شده‌ی چیپ‌های ۶۴ لایه QLC این شرکت با نام BICS3 است که توانایی ذخیره‌ی ۷۶۸ گیگابیت اطلاعات را داشتند. این فناوری باظرفیت‌ترین نمونه‌ی 3D NAND‌ جهان است.

فلش درایو جدید وسترن‌دیجیتال برای مواقعی کاربرد دارد که به حافظه‌ای حجیم نیاز است و با سرعت خواندن و نوشتن بین ۲۰ تا ۲۰۰ مگابایت‌برثانیه توانایی چندانی در انتقال سریع اطلاعات نخواهد داشت. وسترن‌دیجیتال هنوز جزئیاتی درباره‌ی فناوری‌های به‌کاررفته در این درایو خارجی کوچک و زمان احتمالی عرضه و قیمتش را اعلام نکرده است. البته، برای مقایسه بد نیست بدانید حافظه‌ی فلش یک ترابایتی وسترن‌دیجیتال در‌حال‌حاضر با قیمت چهارصد دلار دردسترس کاربران است.

در صورتی که با مشکل نشناختن usb مواجه شدید مقاله عدم شناسایی پورت usb را مطالعه فرمایید. همچنین اگر در خصوص نصب درایور های ویندوز سوالی دارید می توانید از مقالات نصب کارت صدا و درایور کارت گرافیک کمک بگیرید.

منبع: زومیت