۸۰ درصد ابلاغ های قضایی الکترونیکی شده است

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۱/۰۶

معاون رئیس قوه قضاییه گفت: امروز ۸۰ درصد ابلاغ ها الکترونیکی شده است و هر زمانی که فرد ابلاغ را ببیند، قاضی پرونده از آن اطلاع پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات در سخنرانی خود پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران که امروز (جمعه پنجم بهمن ماه) برگزار شد، در خصوص فرصت ها و تهدید های فضای مجازی اظهار کرد: در قوه قضاییه اقدامات مناسبی در جهت استفاده از محاسن فضای مجازی انجام شده است. 

وی افزود: در قوه قضاییه ابلاغ های قضایی بدون پاکت توسط سربازان برای افراد ارسال می شد که ممکن بود به دست افراد نرسد، به گونه ای که گاهی ۶۰ درصد ابلاغ ها به دست افراد نمی رسید و نرسیدن این ابلاغ ها باعث تمدید وقت دادگاه می شد، به همین دلیل سامانه ثنا و سامانه ابلاغ الکترونیکی را راه اندازی کردیم. 

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات گفت: پیش بینی می شد که سالیانه بتوانیم ۵ درصد ابلاغ ها را الکترونیکی کنیم، اما با پیشرفت خوبی مواجه بودیم و امروز ۸۰ درصد ابلاغ ها الکترونیکی شده است و هر زمانی که فرد ابلاغ را ببیند، قاضی پرونده از آن اطلاع پیدا می کند. 

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ خدمت الکترونیکی در قوه قضاییه مورد استفاده قرار می گیرد. 

جهت مشاهده ابلاغیه ثنا ، میتوانید مقاله مشاهده ابلاغیه ثنا در سایت هیواتک را مورد بررسی و مطالعه قرار دهید.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان