سامانه ثنا ابلاغ الکترونیک گامی در جهت رعایت حقوق شهروندی : هر ماه ۱۲۰ هزار ابلاغیه در گلستان صادر می‌شود

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۱/۰۶

هاشمیان به راه‌اندازی سامانه ثنا(ابلاغ الکترونیک) اشاره کرد و گفت: اگر فردی در این سامانه عضو باشد و در دادگاه پرونده‌ای برای آنها تشکیل شود نامه‌ها به شکل الکترونیک و پیامک برای آن ارسال می‌شود.

«هادی هاشمیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان اظهار کرد: هر  ماه ۱۲۰ هزار ابلاغیه دادگاه در استان صادر می‌شود و این ابلاغیه‌ها دو برگی است و باید به دست افراد در سطح جامعه برسد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد:  برای اینکه بتوانیم در صرف وقت و هزینه صرفه‌جویی کنیم و در راستای رعایت حقوق شهروندی الکترونیکی شدن پرونده‌ها را دنبال کردیم.

هاشمیان به راه‌اندازی سامانه ثنا ابلاغ الکترونیک اشاره کرد و افزود: اگر فردی در  این سامانه عضو باشد و در دادگاه پرونده‌ای برای آنها  تشکیل شود نامه‌ها به شکل الکترونیک و پیامک برایشان ارسال می‌شود.

وی گفت: پیش از این مامور انتظامی برای رساندن نامه به درب منازل مراجعه می‌کرد که این امر منجر به آن می‌شد که اهالی یک آپارتمان و یا روستا متوجه احضاریه آن شوند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تاکید  کرد: هر ایرانی می‌تواند در این سامانه ثبت نام کند و با ثبت نام در این سامانه از تشکیل پرونده و احضاریه ها مطلع شود.

هاشمیان به الکتروتیکی شدن پرونده‌ها اشاره کرد و  یادآور شد: مردم می‌توانند از طریق اینترنت پرونده هاشان را رصد کنند تا از وقت رسیدگی و مسائل پیرامون آن آشنا شوند.

وی همچنین متذکر شد: کسانی که در سامانه ثنا ثبت‌نام کنند اگر  دعوای ارث و تصادفی برایشان پیش بیاید مطلع می‌شوند و دیگر نیاز نیست برای آنها رای غیابی صادر شود.

منبع : شبستان