چطور در اینستاگرام بیو حرفه ای بنویسید؟

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۱/۰۹

هر کاربری که به سراغ اینستاگرام شما بیاید قبل از هر چیز بیوی اینستاگرام شما را خواهد دید. هرچند داشتن پست های خلاقانه و جذاب برای جذب فالوور مهم است اما قبل از هر چیزی باید بیوی اینستاگرام خود را به گونه ای بنویسید که در همان نگاه اول شما را فالوو کنند

نکات مربوط به نوشتن بیو در اینستاگرام برای اینکه بتوانیم فالوورهای اینستاگرام را افزایش دهیم
برای داشتن بیوی اینستاگرام جذاب در انتخاب اسم دقت کنید

 

نکته ی اول این است که سعی کنید برای اینکه بیو شما جذاب باشد، اسم را به دقت انتخاب کنید. اسمی که انتخاب می کنید بهتر است یا اسم خودتان باشد و یا اسم شرکت و یا موسسه ای است که مربوط به کسب و کار شما می باشد. دقت کنید که این نام می بایست کاملا خوانا و جذاب باشد چون نشان دهنده ی هویت شما می باشد و حتی الامکان از کلمات عجیب و غیر معمول که قابل درک و فهم برای دیگران نیسند استفاده نکنید. همچنین می توانید برای انتخاب اسم، از کلمات مربوط به شغل و حرفه تان استفاده کنید. همانطور که می دانید این کلمه، همان کلمه کلیدی است که اینستاگرام شما را با آن می شناسد و در هنگام جستجو ی شما از این کلمه ی کلیدی استفاده می کند، پس یادتان باشد که شما با این کلمه شناخته می شوید.
بیوی اینستاگرام جذاب با عکس پروفایل مناسب

نکته ی دوم مربوط می شود به انتخاب عکس پروفایل شما. در صورتی که صفحه ی اینستاگرام شما مربوط به شخص خودتان است سعی کنید یک عکس جذاب از خودتان برای عکس آواتارانتخاب کنید. در این صورت افراد ناشناسی که وارد صفحه ی شما می شوند متوجه می شوند که شما یک کاربر واقعی هستید و ممکن است از صفحه ی شما خوششان بیاید و شما را دنبال کنند. اما در صورتی که صفحه مربوط به فعالیتی است که شما انجام می دهید می توانید از لوگوی مربوط به کسب و کار خود ویا آرم مربوط به آن استفاده کنید.برای جذب و افزایش فالوور راجع به کارتان در بیو بنویسید. اگر عکس ها در اینستاگرام برای شما نمایش داده نمی شود مقاله رفع مشکل لود نشدن عکس در اینستاگرام را مطالعه کنید.

برای اینکه بتوانید فالوورهای بیشتری را جذب نمائید، بهتر است در مورد کسب و کار و فعالیت خود در بیو، مطالبی قرار دهید .سعی کنید ویژگی های منحصر به فرد کار خود را در بیو قرار دهید، همچنین از محصول و خدماتی که قرار است به مشتریان ارائه دهید، مطالبی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید تا بتوانید فالوورهای بیشتری را به پیج خود جذب کنید.
سعی کنید بیو را جالب و جذاب کنید. در صورت تمایل می توانید برای تغییر فونت بیو اینستاگرام نیز اقدام کنید.

شما می بایست تمام خلاقیت خود را به کار برید تا بیو را طوری انتخاب کنید که جالب و جذاب باشد. به این ترتیب زمانی که بیو شما دوستانه باشد و خیلی رسمی نباشد، افراد بیشتری می توانند با آن ارتباط برقرار کنند و فالوور پیج شما شوند. سعی کنید تا با استفاده از شکلک ها و ایموجی ها کاربران را به خود جذب کرده که همانطور که گفته شد این باعث افزایش فالوور اینستاگرام می شود. برای اطلاع از نقش استفاده از ایموجی و شکلک ها در اینستاگرام مطالعه ی مقاله ی محبوبیت شکلک ها در اینستاگرام و آنچه یک بازاریاب حرفه ای باید بداند را به شما پیشنهاد می کنیم.


از کلمات کلیدی و هشتگ ها استفاده کنید

در اینستاگرام از کلمات کلیدی به شیوه ای متفاوت از بقیه ی رسانه های اجتماعی استفاده می شود. استفاده از کلمات کلیدی و هشتگ گذاری در اینستاگرام به شما کمک خواهد کرد تا آنچه مد نظر دارید را بهتر و راحت تر جستجو کنید. اما این را بدانید که به دلیل اینکه در بیو نمی توان سرچ کرد، استفاده از هشتگ ها و کلمات کلیدی در قسمت بیو چندان کارآیی ندارد. پس توصیه می شود که از هشتگ در بیو استفاده نکنید مگر اینکه یک هشتگ خاص منحصر به خود شما باشد.
چگونه می توانیم بیو خود را شخصی سازی و سفارشی کنیم؟

دوستان عزیز آیا می دانید که مخاطبان و بازدیدکنندگان شما در اینستاگرام با مخاطبان شما در سایر شبکه های اجتماعی از قبیل : لینکداین، فیسبوک، توئیتر و... متفاوت هستند؟ بنابراین به هیچ عنوان بیو شما در آن شبکه های اجتماعی نباید دقیقا شبیه بیو اینستاگرام شما باشد. البته می توان بیو را در شبکه های اجتماعی کمی شبیه هم ایجاد کرد اما نباید دقیقا کپی همدیگر باشد.
از دکمه ی space استفاده کنید

ااز خاصیتی که دکمه ی اسپیس space در اینستاگرام برای شما فراهم کرده استفاده کنید. دکمه ی به شما این اجازه را می دهد که مانند اینتر بتوانید به خط بعدی بروید و فاصله عمودی ایجاد کنید به این ترتیب محتوایی که ایجاد می کنید خواناتر و مشخص تر خواهد بود. البته این را بدانید که با استفاده از space شما نمی توانید فاصله اضافه در متن ایجاد کنید.

مختصر و مفید بنویسید

شما فقط در حد چند جمله برای جلب توجه افراد و جذب فالوور فرصت دارید. به چند کلمه ای که بهتر شما و کارتان را توصیف میکند فکر کنید و از آنها استفاده کنید. خیلی جمله سازی نکنید و سعی کنید بیشتر از کلمات کلیدی استفاده کنید.
لینک وبسایت یا ایمیل خود را در بیوی اینستاگرام تان بگذارید

از آنجا که شما در اینستاگرام بیشتر از چند جمله نمی توانید بیو بنویسد ، بنابراین سعی کنید در همین چند جمله آنچه لازم است را بیان کنید و به عبارتی، مختصر و مفید بنویسید. شما می بایست بیشتر، از کلمات کلیدی استفاده کنید و از به کاربردن جملات طولانی که از حوصله ی مخاطبان خارج است، خود داری کنید.

لینک ایمیل خود و یا لینک وب سایت تان را بیو قرار دهید. خوب است بدانید که در اینستاگرام در قسمت بیو می توان لینک با قابلیت جستجو قرار داد. شما می توانید از این مزیت اینستاگرام برای قرار دادن لینک تلگرام در اینستاگرام استفاده کنید. با این کار شما به افزایش فالوور در اینستاگرام کمک خواهید کرد.

 

با رعایت همین نکات می توانید بیوی اینستاگرام خود را متفاوت تر و خلاقانه تر بنویسید. گاهی افراد فکر می کنند برای افزایش فالوور در اینستاگرام اقدامات عجیب و غریبی نیاز است! اما آنچه شما در عمل نیاز دارید خلاقیت و نواوری است. به فکر راه های غیر منطقی برای بالابردن تعداد فالوور ها نباشید. قطعاً آنچه برای شما ارزش دارد فالوور واقعی است.

اگر قصد دارید تاریخچه جستجوهای پیج خود را حذف کنید مقاله حذف آخرین سرچ های اینستاگرام را مطالعه فرمایید.

منبع: فالوجت