چگونه از دایرکت اینستاگرام برای ارتباط با فالورها استفاده کنیم؟

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۱/۰۹

همه ما انسان‌ها از همان روزهای قدیم عاشق برقراری ارتباط بودیم. به همین خاطر روش‌های مختلفی را برای انجام اینکار امتحان کردیم.با پیشرفت علم و ظهور گوشی‌های هوشمند این ارتباط نیز رنگ دیگری به خود گرفت. حالا شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام ارسال و دریافت پیام را برای ما ساده تر کرده اند. اگر از اینستاگرام استفاده کرده باشید حتما با قابلیتی به نام دایرکت اینستاگرام یا پیام خصوصی در آن آشنا هستید.

در این مطلب سعی می کنیم روش‌های استفاده از دایرکت اینستاگرام برای برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان را با هم مرور کنیم. پس همراه ما باشید.

 

تُن پاسخگویی به دایرکت اینستاگرام را تعیین کنید:


بیشتر افراد بر این باورند که تاثیر برند در طول اولین مکالمه مشتری با کسب وکار رخ می‌دهد اما همیشه چنین نیست. احساسی که مخاطب به شما دارد می‌تواند تعیین کننده تر از هر چیز دیگری باشد. به همین خاطر تیم فروش و بازاریابی تان باید بداند چگونه با مخاطب صحبت کند و چه تاثیری بر روی او بگذارد.

اگر می‌خواهید فالورتان بعد از برقراری اولین ارتباط حرفه ای بودنتان را به خوبی درک نماید، می‌توانید یک آدرس ایمیل به او بدهید تا مکالمات رسمی تر را در بستر ایمیل دنبال نماید. اگر می خواهید سایر افراد را هم به این مکالمه بیاورید یا به صورت رسمی به شکایت یا درخواستی رسیدگی کنید این روش بسیار موثر خواهد بود.

اما اگر می‌خواهید فالورهایتان رابطه صمیمی و دوستانه با شما داشته باشند بهتر است سوالات و درخواست‌های آن‌ها را با ایموجی، گیف و صحبت‌های دوستانه پاسخ دهید.  مطمئن شوید فردی که دایرکت اینستاگرام شما را مدیریت می‌کند این تُن پاسخگویی را به بهترین شکل ممکن درک کرده است.

خوب است بدانید که شما می توانید به صورت همزمان از چند اکانت اینستاگرام استفاده کنید. اگر علاوه بر پیج شخصی خود یک پیج کاری هم دارید مقاله چند اکانت همزمان در اینستاگرام را مطالعه فرمایید.


 یک جریان کاری برای دایرکت اینستاگرام داشته باشید:

اگر تیم بزرگی ندارید می‌توانید از گزینه های مختلف برای به اشتراک گذاری اینباکس اینستاگرام تان استفاده کنید. به عنوان مثال:

    یکی از اعضای تیم، دایرکت های دریافت شده در تعطیلات را پاسخ می‌دهد و فرد دیگری دایرکت‌های سایر روزهای هفته را جواب می‌دهد.
    هفته کاری را به دو بخش تقسیم کنید و از هر فردی بخواهید بخشی از هفته را مدیریت کند.
    روزهای مختلف هفته را به افراد مختلفی بسپارید تا دایرکت اینستاگرام را مدیریت کنند.

با رشد کسب وکارتان می‌توانید جریان کاری قوی تری برای مدیریت پیام‌های خصوصی در اینستاگرام ترتیب دهید. این تاکتیک برای افرادی که کسب وکار بزرگی ندارند بسیار مفید خواهد بود.

اگر منتظر پاسخگویی مشتری هستید یا قبل از پاسخ دادن به کمک یکی از اعضای تیم تان نیاز دارید از flag استفاده کنید. یکی از روش‌های محبوب برای بررسی پیام‌های دریافتی در شرکت‌ها این است که آن را به عنوان “پیام خوانده نشده” علامت گذاری کنند. اما زمانی که شما اکانت کسب وکارتان را با سایر افراد به اشتراک می‌گذارید ممکن است آن‌ها وارد اینباکس شوند، پیام‌ها را بخوانند اما یادشان برود پیام را به صورت خوانده نشده علامت بگذارند.

در این شرایط استفاده از flag  بسیار مفید خواهد بود. برای دایرکت اینستاگرام هم می‌توان از flag بهره جست. برای اینکار پیام‌های دایرکت را باز کنید و روی آیکون flag( پرچم) ضربه بزنید.

برای پیدا کردن مکالماتی که flag  کرده اید، سری به اینباکس اینستاگرام تان بزنید. بعد روی آیکونی که سمت راست آیکون جستجو قرار دارد ضربه بزنید و از منوی پاپ آپ باز شده Flagged را انتخاب کنید.
روش‌های زیادی برای مدیریت دایرکت اینستاگرام وجود دارد. اگر فردی را ندارید که به این پیام‌ها پاسخ دهد یا اگر به زمان بیشتری برای بررسی شرایط موجود نیاز دارید می‌توانید از فالورها بخواهید ایمیلشان را در اختیار شما بگذارند.
زمانی برای پاسخگویی‌های خود تعیین کنید:

رسانه‌های اجتماعی به خاطر پاسخگویی سریع در میان افراد محبوب شده اند. با اینحال همه ما به خوبی می‌دانیم که کسب وکارها و شرکت ها نمی‌توانند کل روز پشت رایانه بنشینند و پیام‌های خصوصی اینستاگرام را چک کنند.

به همین خاطر کسب وکارها باید زمانی برای پاسخگویی به دایرکت اینستاگرام داشته باشند و تلاش کنند به این قوانین پایبند بمانند. بیشتر متخصصان توصیه می‌کنند پاسخگویی به پیام‌ها بیش از6 الی 10 ساعت طول نکشد.  هرچقدر پاسخگویی شما به دایرکت‌های اینستاگرام سریع تر باشد رضایت کاربران و مشتریان هم بیشتر خواهد شد.
  از عناصر آماده برای پاسخگویی استفاده کنید:

بعد از اینکه اعضای تیم مسئولیت خودشان را در مدیریت دایرکت اینستاگرام درک کردند، باید ابزارهای مناسبی در اختیارشان قرار دهید تا بتوانند به سرعت و به طور موثر به این پیام‌ها پاسخ دهند. برخی از این ابزارها عبارتند از :
نقل قول‌های مرتبط با برند:

یک نقل قول زیبا و تاثیر گذار برای برند خود بسازید و از آن‌ها در دایرکت اینستاگرام استفاده نمایید.
 گیف ها:

زمانی که می‌خواهید از گیف استفاده کنید یک موضوع مهم را باید به خاطر داشته باشید. دوست دارید برندتان رابطه رسمی با فالورها داشته باشد یا رابطه دوستانه؟ اگر رابطه دوستانه با فالورها را انتخاب کرده اید می‌توانید از گیف برای پاسخگویی دایرکت اینستاگرام استفاده نمایید.
 ایموجی‌های مخصوص برند:
چند عد ایموجی برای برند خود تهیه کنید و از آن‌ها به طور مستمر در پست‌ها، استوری‌ها ، کپشن‌ها و دایرکت اینستاگرام استفاده نمایید. احساسی که ایموجی‌ها بر روی مخاطب تان می‌گذارند، تعداد دفعاتی که ایموجی ها به کار برده می‌شوند و تنوعی که ایموجی‌ها دارند را مدنظر داشته باشید. همه این فاکتورها می‌تواند پیام برندتان را تقویت کند.
پاسخ‌های سریع:

قابلیت پاسخگویی سریع در اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد پاسخ‌هایی را برای سوالات پرتکرار ایجاد کنید و از آن‌ها  در دایرکت اینستاگرام بهره ببرید.  نکته کلیدی در استفاده از این قابلیت این است که رنگ و بوی انسانی به آن‌ها بدهید. نباید کاری کنید که پیام تان بی روح و بی جان به نظر بیاید.

برای استفاده از این قابلیت باید پروفایل تجاری در اینستاگرام داشته باشید. پروفایل تجاری خود را باز کنید و روی ایکونی که در گوشه سمت راست و بالا قرار دارد ضربه بزنید. سپس  تنظیمات را از منوی باز شده انتخاب کنید.

به سمت پایین صفحه بیایید و بر روی Quick Replies ضربه بزنید. حالا می‌توانید از قابلیت New Quick Reply استفاده کنید.
پیام خود را تایپ کنید و نام میانبر یا کلیدواژه ای را برای آن انتخاب کنید. بعد از اینکه کارتان تمام شد، بر روی عبارت done کلیک کنید.

 نتیجه گیری:

مدیریت دایرکت اینستاگرام می‌تواند کار چالش برانگیزی باشد. اگر نتوانید این مسئولیت را به درستی  مدیریت کنید، مشتریان قدیمی و مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد.  اگرچه می‌توانید این پیام‌ها را خودتان یا اعضای تیم تان مدیریت کنید اما به یک برنامه مستحکم نیاز دارید تا شما را مطمئن سازد همه پیام ها به درستی و در زمان درست پاسخ داده می‌شوند.

هرچقدر تعداد پست‌هایی که بر روی اینستاگرام منتشر می‌کنید بیشتر باشد تعداد دایرکت‌هایتان هم بیشتر خواهد بود. به جای اینکه دایرکت‌ اینستاگرام را نادیده بگیرید، نکاتی که در بالا گفتیم را دنبال نمایید تا یک جریان کاری مناسب برای تیمتان ایجاد نمایید و پاسخگویی به پیام‌ها را ساده تر سازید.

اگر به طور اتفاقی اکانت اینستاگرام خود را حذف کردید مقاله برگرداندن اکانت حذف شده تلگرام را مطالعه فرمایید.

منبع: سوشال